משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 9,665 חולי קורונה חדשים בישראל. כמו כן, מספר החולים הפעילים עומד על 75,408, אשר 1,072 מהם במצב קשה, ו-269 מונשמים. מספר הנפטרים עומד על 3,756 ומספר הבדיקות החיוביות עומד על 7.6 אחוזים - זאת מתוך קרוב ל-130 אלף בדיקות שבוצעו.

נתונים קשים אלה מגיעים על רקע ההתקדמות במבצע החיסונים וכשמדינת ישראל נמצאת כבר כשבועיים בסגר, ולא משאירים הרבה מקום לאופטימיות. במשרד הבריאות אף לא מיהרו להצהיר על כוונתם להאריך את הסגר, והדגישו כי החל ממחר יוכלו בני ה-50 ומעלה להתחסן מפני קורונה.

"עברנו את ה-9600 מאומתים מעולם לא היה דבר כזה. אנחנו בשיא שלא היינו כמותו. יש התחלת ירידה במקדם ההדבקה אך ככל שהוא מעל 1 אנחנו עדיין בהתפשטות. בשלושה שבועות האחרונים חל מהפך ממצב של 20% מהמדינה באדום ליותר מ-80%. אפשר לראות שזה משפיע על כל המגזרים, עם עלייה פי 2 במגזר החרדי והכללי", אמרה היום ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

"המאומתים הקשים אפילו עוד יותר מדאיגים אותנו. מעל 300 אנשים בבתי החולים במצב קריטי מסכן חיים. ביום אחד נוספו 140 חולים קשים למצב הקריטי. זה המון. 17% מהם כבר קיבלו מנה אחת של חיסון. הגוף אמנם צריך את זה כדי לפתח נוגדנים ולוקח לו זמן", הוסיפה.

בשיחה שערך עם 103FM מוקדם יותר, אדלשטיין לא חסך בביקורת עצמית, ומנה את הטעויות שלו כשר ואת אלה של הממשלה בטיפול במגפת הקורונה, אך האשים גם את "מסיבות הסילבסטר בתל אביב" שגרמו לעלייה משמעותית בתחלואה. 

"אני התרעתי מהמספרים האלה גם בכנסת וגם בממשלה לפני שלושה שבועות. אם אני מסכים איך הגענו במילה אחת, אז המילה היא פופוליזם. כשלפני שלושה וארבעה שבועות הראינו איך בדיוק יעלו המספרים אם לא ננקוט באמצעים הדרושים, ומה בדיוק יקרה במחלקות הקורונה, בתי החולים אמרו 'עזוב. זה יעבור גם ככה'. זה לא עובר גם ככה. לא עשו כלום וזה מה שקורה. הבאנו לכנסת החלטות שסוף סוף הצלחנו להעביר בממשלה, ואז כל מיני אנשים שאתמול לא היו חברי כנסת ומחר לא יהיו חברי כנסת ומחליטים על גורל האנשים", אמר. 

בתוך כך, היום החלו קופות החולים לחסן גם את צוותי ההוראה בישראל. במשרד הבריאות הדגישו כי לצורך קבלת החיסון על צוותי ההוראה לקבוע תור בקופת החולים ולהגיע עם תעודת עובד משרד החינוך או עם תלוש שכר. צוותי הוראה שאין בידיהם אישור העסקה, יופיעו ברשימה ייעודית של משרד החינוך וכך יהיו זכאים לחיסון.