בעקבות פרסום הנוהל החדש של הביטוח הלאומי, שלפיו מובטלים שישתלבו בעבודה בשכר הנמוך משכרם בעבודה האחרונה שהייתה להם, יהיו זכאים למענק מביטוח לאומי באופן יחסי לגובה הפגיעה בשכרם, ארגון ג'וינט ישראל־תבת, בשיתוף משרד העבודה והרווחה, יזמו פיילוט כחלק מתוכנית Skill-Up, שמטרתה פיתוח כישורי עובדים בשכר נמוך והעלאת הפריון בעבודה.

לפי הנוהל החדש, מובטלים שישתלבו בעבודה בשכר נמוך משכרם לפני משבר הקורונה יהיו זכאים למענק מביטוח לאומי באופן יחסי לגובה הפגיעה בשכרם. כך תיווצר כדאיות עבור מובטלים להשתלב בתעסוקה, גם אם במשרות חלקיות או בשכר נמוך יותר. עבור המעסיקים, שספגו אף הם פגיעה כלכלית, הנוהל מסייע להמשיך לפעול, לגייס עובדים חדשים ולהכשירם לתפקיד לפי צורכי העסק וכן לשמר עובדים קיימים.

המסלול החדש מאפשר גם לשלב תעסוקה עם פיתוח כישורי העובדים והתאמתם לצורכי השוק. הסיוע ניתן באמצעות סבסוד של קורס מקצועי עבור העובדים בגובה של עד 80% מעלות הקורס ועד 10,000 שקלים לעובד. הקורס ייבחר בידי המעסיק, לפי צורכי העסק. נוסף לכך ישתתפו העובדים בסדנה חדשנית לפיתוח כישורים דיגיטליים ויכולות למידה עצמאית. המימון ניתן לעובדים ללא השכלה אקדמית או תעודת הנדסאי בשכר של עד 11,250 למשרה מלאה (ובאופן יחסי למשרות חלקיות) ומעל גיל 22.

עינב אהרוני־יונס, מנכ"לית ג'וינט ישראל־תבת, אמרה ל"מעריב": "מהמודל שבנינו כל הצדדים מרוויחים. העובד מקבל הכשרה רלוונטית ללא עלות בשילוב תעסוקה, ונהנה מעלייה בהכנסתו. המעסיק זוכה לשדרג את כוח האדם שלו בהתאמה מדויקת לצרכיו העסקיים. והמדינה מרוויחה הזדמנות לאומית לנצל את תקופת הביניים של הקורונה לשדרוג ההון האנושי באמצעות הכשרות ופיתוח כישורים".