תשעה מפגינים נעצרו הבוקר (רביעי) במהלך מחאה שנערכה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים בעקבות דחיית הדיון במשפטו של נתניהו, שאמור היה להתקיים היום, לתאריך ה-8 בפברואר - עקב הסגר. 

מהמשטרה נמסר כי המפגינים הגיעו עם לפידים והבעירו מדורה סמוך לכיכר פריז, הפרו את הסדר וחסמו צירי תנועה מרכזיים. כוחות משטרה שהגיעו למקום ניסו להשיב את הסדר על כנו, ובמהלך האירועים נערכו עימותים עם השוטרים. תשעה מפגינים, כאמור, נעצרו ועוכבו לחקירה.

הפגנות נגד נתניהו בבלפור עקב דחיית הדין במשפטו. (צילום: קריים מיניסטר)

במהלך המחאה המפגינים השתמשו בזמבורות וטענו כי עשו זאת בהתאם לחוק הרעש ופסיקת בג"ץ. עם זאת, מפקד תחנת מוריה התנגד לכך וטען כי חל איסור להפגין. בהמשך, שוטרים הודיעו למפגינים כי הם מקיימים הפגנה בלתי חוקית בשל השעה המוקדמת שהגיעו, ואף הדירו שינה מעיני התושבים, שהלינו על פי הטענות, על הגעת המפגינים. בנוסף המפגינים חסמו צירי תנועה מרכזיים ומהדיירים בסביבה נמנעת היציאה מחניות הבתים בדרכם לעבודה.

המפגינים השיבו בתגובה: "אין כזה דבר הפגנה לא חוקית! תעצרו את כולנו! גם רודן וגם מושחת שלא תברח מהמשפט". כמו כן, הרחובות הסמוכים לכיכר פריז נסגרו לתנועה והמשטרה ביקשה מהנהגים לפנות לדרכים חלופיות.

בתגובה למעצרים נמסר מתנועת 'קריים מיניסטר': "שוב הוכח שמשטרת ירושלים היא משטרה פוליטית שפועלת בחוסר סמכות לדכא את המחאה, בשירות הנאשם מבלפור. מפקד תחנת מוריה קובי יעקובי הוא עבריין במדים. נדאג שכל עצור יגיש נגדו מחר בבוקר תלונה חריפה למח"ש".

מפגינים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מפגינים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


מפגינים מחוץ למעון רה''מ (צילום: ''קריים מיניסטר'')
מפגינים מחוץ למעון רה''מ (צילום: ''קריים מיניסטר'')