משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי 9,025 אובחנו כחולי קורונה ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר החולים הפעילים ל-78,215. כמו כן, אמש בוצעו 127,768 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 7.2%. מספר החולים במצב קשה עומד על 1,042, בהם 262 מונשמים, ומתחילת המגיפה לפני כשנה נפטרו 3,770 בני אדם. 

בריאיון לגל"צ, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס למדדי היציאה מהסגר:  "אם פעם היינו מדברים על מספר מאומתים ומקדם הדבקה, כיום, בגלל החיסונים, לא צריך להסתכל רק על מספר מאומתים - אלא גם על חולים קשה. מקדם ההדבקה עדיין צריך להיות מתחת ל-1".

נתוני הנדבקים (צילום: באדיבות משרד הבריאות)
נתוני הנדבקים (צילום: באדיבות משרד הבריאות)

נתוני המתחסנים (צילום: באדיבות משרד הבריאות)
נתוני המתחסנים (צילום: באדיבות משרד הבריאות)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס אף הוא למגמה המדאיגה, והסביר בראיון בכאן ב' כי "הירידה בתחלואה תגיע יותר מאוחר. רוב המאומתים הם צעירים שטרם התחסנו, אבל אנחנו מצפים לראות גם ירידה במספר החולים שמצבם קשה, כי אוכלוסיית הסיכון מתחסנת".

פרופ' לוין על החיסונים לקורונה: "אסור למכור לציבור אשליות" (קרדיט: ערוץ הכנסת)

עם זאת, איום חדש מהדהד, כאשר אתמול אישר ארגון הבריאות העולמי על זיהויה של מוטציה חדשה ביפן, שהתגלתה בקרב מטיילים מברזיל. הגרסה החדשה חולקת מוטציה נפוצה כלשהי המצויה גם בקרב הווריאנט הבריטי והדרום אפריקאי, וכעת נבדקת מידת מסוכנותה ועמידותה לחיסונים.