בית משפט השלום בירושלים, בראשות השופטת ג'ויה סקפה שפירא, גזר הבוקר (רביעי) עונש מעצר ופיצוי כספי על עובדת סיעודית שהורשעה בעבירות גניבה, ניסיון גניבה מזוג ניצולי שואה ושהייה בלתי חוקית.

היא הורשעה על פי הודאתה, בכך שבעת שעבדה בסיעוד עבור בני הזוג, נטלה את כרטיס החיוב מתוך ארנקו של הקשיש ומשכה כספים בכספומט מחשבון הבנק שלו מספר רב של פעמים. בסך הכל משכה הנאשמת 114,100 שקלים וניסתה למשוך, ללא הצלחה סכום נוסף של 63,100 שקלים. חלק מהכסף שגנבה הנאשמת היא העבירה למשפחתה במולדובה.

השופטת ציינה בגזר הדין כי "חומרה מיוחדת נובעת מן העובדה כי קורבנותיה הם זוג קשישים, בני 87 ו-90, שהיתה אמורה לטפל בהם ולסעוד אותם, ותחת זאת פגעה בהם. פערי הכוחות בין המתלוננת, שהיא אישה צעירה וחזקה, לבין נפגעי העבירה שהם קשישים שנזקקו לטיפול סיעודי מידיה ובמידה רבה היו תלויים בה, הם משמעותיים ומקשים על חשיפת העבירות. הנאשמת ניצלה פערים אלה ניצול מרושע, כשחזרה שוב ושוב על מעשי הגניבה".

עו"ד ברכה בן אדרת-זרחיה, מפרקליטות מחוז ירושלים, ציינה כי "החומרה היתרה במקרה זה נובעת מהפרת האמון בעובדת שטיפלה בקשישים וסעדה אותם, וכי יש לקוות שגזר הדין יעביר מסר באשר למחויבות להגן על הקשישים שהם פעמים רבות חלשים, חסרי אונים וזקוקים להגנה מיוחדת, ולמאבק הנחוש בתופעה של פגיעה בקשישים תוך ניצול חולשתם והיותם לעיתים 'טרף קל'".