עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס היום (רביעי) לתקיפות המיוחסות לישראל בתקשורת הזרה, כשהאחרונה בהן התרחשה הלילה והוגברו לאחרונה בסוריה. לטענתו, מדובר בהעברת מסר ברורה מצד ישראל לכלל המעורבים, יחד עם ניסיון להלום בגורמים הרלוונטיים באיראן.

מערכות ההגנה האווירית בסוריה מופעלות נגד תקיפה שמיוחסת לישראל (צילום: רויטרס)

בחשבון הטוויטר שלו, כתב כי לתקיפה האחרונה יש "מאפיינים ייחודיים": "תקיפה בעומק בטווחים רחוקים מאוד בדיר אזור ובאל-בוכאמל, היקף נרחב של מטרות לרבות במרחב אורבני, נפגעים רבים. זו התקיפה הרביעית בחודש ינואר. ישראל נחושה להמשיך להתמודד עם היכולות הצבאיות שבונה איראן במרחב הסורי ועם תשתיות העברות האמל"ח".

הוא הוסיף: "מעבר להישגי סיכול התשתיות האיראנית ישראל משגרת מסר לשלושה יעדים: לאיראן: 'לא נפסיק לפעול בסוריה גם בעידן ביידן', לסוריה: 'יש מחיר כבד על היד החופשית שאתם נותנים לאיראנים בסוריה' ולממשל הנכנס בארה"ב, 'מלבד נושא הגרעין, יש פעילות איראנית שלילית נוספת המחייבת התייחסות'.

"האם יש קשר בין התקיפה הלילה לבין הכוננות לסיכול התגובה האיראנית על הפגיעות האחרונות בה (נתאז, פחריזאדה)? בכל מקרה, לאור תוצאות התקיפה המשמעותית הלילה, ה'חשבון הפתוח' של איראן מול ישראל, תופח", הסביר.