גורם בכיר במודיעין האמריקאי צוטט היום (רביעי) בסוכנות הידיעות AP, כשהוא מספק מספר פרטים אודות התקיפה הלילית במזרח סוריה, המיוחסת לישראל. בדיווח, שצוטט ברחבי העולם, נכתב כי "התקיפות האוויריות בוצעו באמצעות מודיעין שסופק על ידי ארצות הברית, וכוונו לסדרת מחסנים בסוריה, המשמשים בין היתר לאחרון כלי נשק איראנים". הבכיר צוטט בסוכנות הידיעות כשהוא מציין כי במחסנים היו גם רכיבים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית.

תיעוד התקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

הפקיד האמריקאי, שביקש להישאר אנונימי, שוחח עם AP על מספר נושאי ביטחון לאומי רגישים, וציין כי מזכיר המדינה היוצא מייק פומפאו דן בנושא עם ראש המוסד יוסי כהן, במהלך פגישה שקיימו השניים. עפ"י הדיווח, שצוטט בישראל וברחבי העולם, השניים נפגשו ביום שני, בקפה מילאנו בוושינגטון.

מוקדם יותר היום, רשת טלוויזיה בשפה הערבית "אל ערבייה" ציטטה מקור צבאי בכיר, שהתייחס לדיווחים אודות הפעילות המיוחסת לישראל בסוריה. לדברי הגורם, "נמשיך להגביר את התקיפות בסוריה, בקצב של שלוש תקיפות בכל עשרה ימים". המקור אף הבהיר כי "ההתמקדות שלנו בתקיפות הללו תהיה בטילים האיראנים והסורים". בהמשך התייחס הגורם גם למתיחות מול לבנון, ואמר כי "כל מבצע של חיזבאללה ייתקל בהכפלת המטרות בבנק המטרות בלבנון".