אחת הבעיות הגדולות בניסיון לרדת או לשמור על המשקל היא החיבה שלנו למתוקים. לעתים קשה לנו לוותר עליהם ואז אנחנו לא מצליחים לרשת במשקל ואף עולים. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה ב-103FM בתשובה למאזינה שסיפרה על הקושי שלה לוותר על אוכל מתוק. 

המאזינה: "אני יחסית אוכלת בריא אבל יש לי בעיה של מתוקים, ובזמן האחרון עליתי 3 ק"ג שמאוד מפריעים לי".

רוזמן: הבעיה של המתוקים היא בכל שעות היום?
המאזינה: "בבוקר, ממש לא. זה יותר אחר הצהריים, וגם אחר כך, נגיד באזור 21:00, אחרי שאני אוכלת ארוחת ערב, אז שוב. עכשיו, אני לא יכולה להימנע מזה בכלל, אני יודעת שזה לא עובד אצלי. השאלה, אם יש דרך להפחית".

רוזמן: בת כמה את?
המאזינה: "אני בת 45".

רוזמן: בדיקות הדם שלך תקינות?
המאזינה: "היה לי טיפה סוכר גבוה".

רוזמן: זו כבר סיבה. מה שקורה זה שאת אוכלת אחרי הצהריים לפעמים משהו מתוק, זה יכול להיות מעייפות או לא משנה ממה, ואז רוב ארוחת הצהריים שלך כבר התעכלה, ואת כביכול אוכלת את המתוק הזה על קיבה ריקה, ואז הסוכר קופץ ממש גבוה באופן מאוד מהיר, והגוף מפריש כמות גדולה של אינסולין, והוא מכניס מהר את כל הסוכר. אבל בגלל שהגוף נבהל מהקפצת הסוכר הזאת, אז הוא מפריש קצת יותר אינסולין ממה שצריך, ואז רמת הסוכר יורדת למתחת למה שהיה לך קודם, ואז את עוד פעם רוצה מתוק כי הורדת מהר את רמות הסוכר בדם בטעות. וזה מן מעגל כזה, שברגע שמתחילים אותו, הוא לא נפסק. אז אפשר, אם זה מתאים לך, כשאת רוצה מתוק, תאכלי משהו שהוא משביע ומתוק כמו למשל שתי פרוסות לחם קל עם גם גבינה וגם ריבה, וזה משהו שהוא גם משביע וגם לא מקפיץ את הסוכר בדם. ואחרי שאכלת את זה, אז את יכולה לאכול עוד נשנוש מתוק, מה שבא לך. נגיד שורת שוקולד או קרמבו או חטיף או כדור תמרים. מבחינתך, זה הגיוני?.
המאזינה: "אני אגיד לך מה, אני רק מתחילה לאכול באזור 11:30, אני אוכלת תפוח או פרי אחר, ובין לבין אולי איזה נשנוש של שקדים או כדור תמרים או משהו, ובצהריים זה דג עם ירקות או סלט עדשים".

רוזמן: ומיד אחרי זה את מרגישה את הצורך במתוק?
המאזינה: "אחרי איזה 20 דקות או חצי שעה, זה לא בא פתאום, אז אני אוכלת כדור תמרים. ומאז בא לי עוד".

רוזמן: מה ארוחת הערב?
המאזינה: "אחר כך אני אוכלת יוגורט עם איזה 8 או 9 שקדים, ואחר כך בערב אני אוכלת איזה סלט ירקות מאודים, קוטג', שקשוקה, ואחרי זה שוב עניין המתוק. זאת אומרת, היום שלי יכול להיגמר מצוין עד 21:00".

רוזמן: בואי נעשה סדר קצת - בבוקר, ב-11:30, את יכולה להחליף את השקדים ואת הפרי בסנדוויץ' קל?
המאזינה: "כן".

רוזמן: זה ב-11:30. ב-15:00 ארוחת צהריים, מה שאמרת. אחרי זה יש לך שני נשנושים מתוקים, ואז יש לך ב-19:00 ארוחת ערב, ואז אחרי זה, שניים-שלושה מעדנים דיאט או ארטיקים דיאט. הנשנושים של אחרי הצהריים יכולים להיות שורה של שוקולד, חטיף מסוים שכתוב עליו 100 קלוריות, קרמבו אם את רוצה, שלושה ארטיקים דיאט, פריכיות של 8 קלוריות, נגיד 12 כאלה.
המאזינה: "או שנגיד אפשר גם חטיף גרנולה עם שוקולד?".

רוזמן: אם את יודעת לחשב את הקלוריות, וזה יוצא לך בסביבות ה-100, זה אפשרי בהחלט.