ראש לשכת עורכי הדין, ע"וד אבי חימי העביר היום (רביעי) מכתב התראה לפני תביעה לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, וזאת בעקבות ראיון שערך בכאן רשת ב' ובו אמר לעיתונאית כי הלשכה פעלה לדחיית משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר חימי עצמו הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו.

עו״ד חימי דורש באמצעות באי כוחו מראש הממשלה לשעבר ברק לפרסם תוך 24 התנצלות וחזרה מהאשמות החמורות, וכן להעביר לצורך פשרה סכום של כ-30 אלף ש״ח אשר ייתרמו לבית חולים לטיפול בחולי קורונה. 

עו״ד אבי חימי מסר: ״כל פעילותי היא אך ורק למען ציבור עורכי הדין ומערכת המשפט בישראל. הפצת פייק ניוז ואמירות חסרות כל שחר אינן דרכי ומעידות יותר מכל על שיטות הפעולה של אלו האומרים אותן״.

כזכור, לפני מספר ימים הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים לפרקליטיהם של בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון מוזס כי הדיון שהיה אמור להתקיים ביום רביעי הבא, ה-13 בינואר, יבוטל. הסיבה של הביטול היא הסגר אשר נכנס לתוקף בחצות.

ביקורת רבה נמתחה על הדחייה, חרף החמרת הגבלות הקורונה והעלייה בתחלואה. מספר ימים לפני ההודעה על דחיית המשפט צייץ שר המשפטים בני גנץ: "נתניהו אל דאגה, בתי המשפט יישארו פתוחים - עליי". יחד עם זאת יש לציין כי ההחלטה על דחיית המשפט התקבלה על ידי הרכב השופטים בו. 

בצעד נגדי, שלחו לשכת עורכי לגנץ מכתב מינוי הליכים לפני עתירה לבג"ץ, בטענה כי השיקולים של גנץ להשארת מערכת המשפט פתוחה בזמן הסגר הינם שיקולים זרים הנובעים מהתנגדותו הפוליטית לנתניהו. הלשכה דרשה לסגור גם את בתי המשפט במהלך הסגר בכדי לשמור על בריאותם של עשרות אלפי עורכי הדין והשופטים.