יו''ר מפלגת הציונות הדתית, ח''כ בצלאל סמוטריץ', הגיש בקשה רשמית להיפרדות ממפלגת הימין החדש על מנת לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות.  בתוך כך, יו''ר תנועת ימינה, ח''כ נפתלי בנט, התראיין הערב (רביעי) בחדשות 13 והתייחס להחלטתו של סמוטריץ'. בנט איחל הצלחה ליו''ר מפלגת הציונות הדתית אך אמר כי "סמוטריץ מנהל תחרות של מי יותר קיצוני, מקטב ופרובוקטיבי. אני לא שם".

לטענתו, מפלגת ימינה נפתחה היום לקהלים חדשים. "באופן רשמי, ימינה פתוחה לכל עם ישראל. הרבה שהרגישו שהם לא יכולים להצטרף בגלל הקצנה ואי כיבוד של חלקים בחברה הישראלית, היום יכולים להרגיש שהיא בית של כל עם ישראל", המשיך בנט.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

בנוסף, בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "נתניהו מחבק את עבאס, שביקר בעצמו מחבלים רוצחים בכלא, איך ראש הממשלה לא מתבייש להתחבק עם בן אדם שחיבק וביקר רוצחים? זו בושה וחרפה. רע''מ זו תנועת אחות של חמאס בישראל. שיסביר נתניהו איך הוא מעז לתת להם לגיטימציה. הביקור של נתניהו בנצרת הוא ציניות מוחלטת". יו''ר ימינה הוסיף כי היחס לאזרחים ערבים חייב להיות שוויוני, אך מה שעושה נתניהו לא נכלל בתוך השוויון הזה. 

לדבריו, אם יצטרף מועמד ערבי לרשימתו זה יהיה מתוך "התאמה לחזון שלי. חזון לאחד את העם על מנת לשקם את הכלכלה ובעיות העומק של ישראל, כי כרגע אין מנהיגות במדינה. אני מחפש אנשי ביצוע, לא עוד פוליטיקאים סמויים".

בנט התייחס להתקפות האחרונות עליו מצד אנשי הציונות הדתית: "מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי כבר 10 שנים ואני מתראיין 10 שנים בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי. אני לא מזהה את עצמי כמגזר, אנחנו עם אחד וחייבים להניח את ההקצנה בצד ולהתחיל לאחד".

יו''ר ימינה חזר על כך שהוא מכוון לראשות הממשלה ואמר כי הוא אינו ''בכיס של נתניהו''. לדבריו, הוא יקים ממשלה שתכניס תחתיה את כל הקשת הפוליטית בישראל. "אין ברירה אחרת. איך נייצר מקומות עבודה? איך נטפל במדינה החרדית שבתוך ישראל? ואני אומר את זה בתור מי שהכי דאג לחרדים", הסביר בנט.

לסיום, פירט בנט מה מבדיל בינו לבין יו''ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער. בנט תקף את סער ואמר כי תקווה חדשה היא "מפלגת קריאייטיב". " בשנה האחרונה כשאני חרשתי את הארץ ואנשים התמוטטו לי בזרועות והקמתי מלוניות קורונה, סער ישב עם יועצי תדמית והכין קמפיין. פוליטיקאים יש למכביר - הם הבעיה ולא הפתרון. אלקין וגדעון הם פוליטיקאים מיומנים וערמומיים, אבל זה מה שאנחנו צריכים? אצלי הפוליטיקה היא האמצעי להחזיר לחם לאנשים רעבים", הדגיש השר לשעבר.

מפלגת הציונות הדתית הגיבה לדברי בנט בראיון: "יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ' הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד.

"אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים. אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו".