"אני רוצה להיות ראש ממשלה, אבל בנסיבות של היום אני אוהב אתגרים אחרים, והכי גדול זה כלכלת ישראל. אני רוצה את תפקיד שר האוצר, כי צריך להציל את הכלכלה. אם נמשיך בצורה כזאת - נגיע לקטסטרופה. אין מישהו כמוני שמסוגל להתמודד עם המצב". כך אומר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בראיון מיוחד ל"מעריב".

לדבריו, "בתור צעד לעידוד הפריון, יש להכריח את החרדים להצטרף למעגל העבודה ולאלץ אותם להפסיק לעבוד בשחור. אם לא תהיה ברירה, צריך יהיה לחתוך בקצבאות הילדים. תשלום קצבאות מילד חמישי ומעלה זה עידוד לילודה ועידוד לבטלה בקרב הבדואים והחרדים". ליברמן אינו תומך בהעלאת מסים לפתרון בעיית הגירעון: "צריך להיות נורא זהירים בעניין העלאת המסים", הוא אומר ומוסיף כי "צריך לחשוב איך להגדיל את ההכנסות דרך צמיחה ויצירת מקומות עבודה".

הפוסט שפירסם ח"כ אביגדור ליברמן


לדבריו, "הוצאתן לפועל של התוכניות שלי תתאפשר רק עם קואליציה ציונית וליברלית. נתניהו דיבר פעם על השמן הרזה שאינו מסוגל כבר לסחוב את השמן. זה בדיוק המצב עכשיו. ביבי, שעתידו נמצא במפלגות החרדיות, לא יעז לגעת בהן". יו"ר ישראל ביתנו מותח ביקורת קשה על הצד הכלכלי של ניהול המשבר: "הממשלה הזאת ייבשה את העסקים הקטנים. להרבה מהם חסר תזרים מזומנים, ובלי כסף הם ייפלו בדיוק כמו שקורה היום. חלק גדול מפושטי הרגל הם עסקים שהיה להם סיכוי לשרוד אבל אין להם איך להביא כסף מהבית. כדי להחיות אותם צריך להזרים מיד את הכסף ולהקפיא את ההליכים המשפטיים, כמו הוצאתם מהרשימה השחורה אם הצ'קים חוזרים".

לטענת ליברמן, הסיבה למצב הנוכחי היא העובדה שהמשבר נוהל משיקולים פוליטיים. "לא אני אומר את זה, המומחים אומרים את זה. אני שומע את פרופ' רוני גמזו ואת פרופ' חגי לוין, והם אומרים חד־משמעית שהמשבר נוהל משיקולים פוליטיים ועקב כך לא התקבלו ההחלטות המתבקשות".

עוד הוא אומר כי "אצל החרדים קצב ההדבקה הוא פי 5 ובמגזר הערבי פי 3. באשדוד ממשיכים לצפצף על המשטרה ופותחים בתי ספר, ובטמרה אין זכר לסגר. במקומות שהתחלואה בהם היא הכי גבוהה אנשים ממשיכים להשתולל, ודווקא בערים הירוקות הכל סגור.  "משבר הקורונה נוהל משיקולים פוליטיים אישיים בלבד, ואת התוצאות רואים בשטח. המשבר נוהל כדי לאפשר את המשך ההישרדות הפוליטית של נתניהו ולכן הוא נכנע לחרדים. הוא בונה על המשך הקואליציה עם החרדים ובאופן אבסורדי גם עם מנסור עבאס מהרשימה המשותפת. נתניהו מצפה שעבאס יתמוך בו בקואליציה הבאה. עבאס לא הכחיש את זה, והבטיח לתת לנתניהו את חוק ההתגברות ואת חוק החסינות בתמורה לתמיכה במגזר הערבי".

עוד אומר ליברמן כי "ביבי אכזב את כולם דווקא בתחום הכלכלי, שם הוא טוען שהוא 'המבוגר האחראי'. הניהול הכלכלי היה קטסטרופלי - הרבה מאוד יחסי ציבור והסתכלות על סקרים, ולא שיקול כלכלי אמיתי לטובת אזרחי המדינה".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"