ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, הסביר הלילה (חמישי) את הסיבות שהובילו את טוויטר לחסום ולהסיר את חשבונו של הנשיא טראמפ לפני מספר ימים. בין השאר הודה דורסי כי מדובר בהחלטה בעייתית, אך הבהיר כי מה שעמד לנגד עיניו היה "ביטחון הציבור".

דורסי הגן על החלטת החברה ואמר כי הוא מבין שיתכן ומדובר ב"תקדים מסוכן". הוא הבהיר כי טוויטר עמדה בפני סיטואציה חריגה ויוצאת דופן כאשר ראו כי טראמפ "מסית לאלימות".

"חסימות כאלה מעמידות בספק את יכולתה של טוויטר ליצור מרחב פתוח ובריא לשיח ציבורי גלובלי", אמר דורסי. מנכ"ל ומייסד טוויטר נמנע מלספק תשובות לשאלה כיצד תצליח החברה למנוע ממקרים דומים להישנות בעתיד. 

טראמפ במסר למפגינים במהלך המהומות בקפיטול: "לכו הביתה"

כזכור, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ורשתות חברתיות נוספות הסירו את חשבונותיו של הנשיא טראמפ לאחר שלטענת רבים הסית לאלימות במהלך המהומות שפרצו בשבוע שעבר בגבעת הקפיטול בוושינגטון. במהלך ההצבעה בסנאט על מינויו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, פרצו אלפי תומכי טראמפ למתחם הקונגרס והביאו להרס רב. בראיון מצולם שפורסם באותם רגעים אמר להם טראמפ: "אנחנו אוהבים אתכם, אך עליכם לעזוב".

על רקע חסימתו של הנשיא טראמפ, זוכה טוויטר בימים האחרונים לביקורת נרחבת בעולם, על כך שלדברי רבים מונעת את חופש הביטוי. בעקבות כך, נרשמה בימים האחרונים הרשמה מוגברת של מיליוני בני אדם לרשתות החברתיות טלגרם, סיגנל ועוד. הנהירה לרשתות החברתיות החדשות מגיעה גם על רקע עדכון מדיניות הפרטיות של הרשת החברתית וואטסאפ. 

הלילה הודיעה גם הרשת החברתית סנאפצ'ט כי תחסום לאלתר את חשבונו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ.