ד"ר מיקי הלברטל, מנכ"ל בית החולים רמב"ם בחיפה וד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תכנית "מגן ישראל", שוחחו הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתכניתם ב-103FM. השניים התייחסו למצב התחלואה הקשה, מבצע החיסונים, תהליך היציאה מהסגר ועוד. בין השאר אמר ד"ר הלברטל: "החולים כיום הרבה יותר קשים מבעבר". ד"ר גרינפלד הבהירה כי קיימת ציפייה לירידה בנתוני החולים הקשים.

בני גנץ על מבצע חיסוני הקורונה

ד"ר מיקי הלברטל התייחס למצב התחלואה בתקופה הנוכחית ואמר: "אנחנו מרגישים שוני בין הגל הראשון והשני, לבין הגל השלישי שקורה עכשיו. החולים כיום הרבה יותר קשים ממה שהיו לפני כן, באמת בצורה מהותית. אנחנו מחפשים כרגע מוטציות וכל מיני דברים כדי להסביר את זה".

ד"ר אורלי גרינפלד סיפרה על התרחבות מבצע החיסונים: "עד כה חוסנו במנה השנייה 100 אלף איש. התחלנו לחסן במנה הראשונה עוד אוכלוסיות, כמו עובדי ההוראה. כבר מהיום אנחנו מצפים לכמעט 200 אלף חיסונים חדשים ביום".

בנוגע לסגר סיפרה ד"ר גרינפלד: "בתחילת השבוע הבא יהיו לנו נתונים כדי להעריך האם הסגר יוארך ובכמה. ברגע שמקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1 נדע שהסגר עובד. הילדים כיום יותר מידבקים בגלל המוטציה הבריטית של הנגיף, שהיא מידבקת יותר".

עוד אמרה גרינפלד: "אין עדיין ירידה במספרי הנדבקים כי לא כולם שומרים על הסגר. הירידה תורגש בשבוע הבא. ירידה מתונה במספר החולים הקשים. השפעת החיסונים תורגש בשבועות הבאים אבל זה צריך להיות במקביל לשמירה על ההנחיות".