בעקבות הופעת קרקס ביזארית, הכוללת קוף במדי ה-SS ועז עם חליפה ועליה צלב קרס, נפתחה חקירה על ידי הממשלה ברוסיה. המופע, שתועד בסרטון, הוזמן על ידי הכנסייה הרוסית האורתודוכסית, והוא נצפה על ידי קהל רחב של ילדים ומבוגרים. כמו כן, על פי החוק ברוסיה, ישנו איסור על הצגת הסמלים הנאצים, אך בשנה שעברה, ולדימיר פוטין חתם על פטור מהצגתם, כאשר הם מוצגים בצורה שלילית. צפו בקטע מתוך המופע:

המופע הסובייטי בעל המאפיינים הנאצים (צילום: מתוך טוויטר)

עם זאת ההופעה, שהועלתה על ידי הקרקס הממלכתי של אודמורטיה באיז'בסק שבמדינה, הציג את הסמלים הנאצים בצורה שיכולה להשתמע לשתי פנים. המשטרה והתובע המחוזי ברוסיה חוקרים בימים אלו את נסיבות הצגת הסמלים. מהקרקס והכנסייה נמסר כי הסמלים שהוצגו במופע מציגים את הניצחון הסובייטי על היטלר

"הופעתם של מאמנים שלבושים במדי צבא סובייטי, יחד עם חיות הנושאות סמלים נאצים, שימשה לא רק כדמוי לניצחון על הפשיזם, אלא גם הדגיש את הגינוי העולמי לאידיאלים של גרמניה הנאצית", נמסר מטעם הכנסייה בה נערכה ההופעה. בנוסף לכך הם ציינו כי הקרקס נועד לשם הבידור וכי התיעוד הוא בעל אופי אירוני וגרוטסקי. 

על פי הטענה, המופע תיאר את נקודת המפנה בדרך להצלת מוסקבה מידי הנאצים, בקרב שנערך בינואר 1942. בנוסף לכך, נציגי הכנסייה והקרקס אמרו כי הם לא ביצעו שום פשע, כיוון שהסמלים הנאצים אינם משמשים תעמולה. יו"ר האיגוד הציבורי בעיר, רשיד חוסנוטידינוב, אמר: "בשום אופן אין להסתיר את האופי הלא טבעי ומיזנתרופי של הנאציזם, להפך, בדיוק בשביל מטרות כאלו החוק מאפשר שימוש בסמלים נאצים. בדיוק כפי שאנו רואים במספר סרטים סובייטים על מלחמת העולם השנייה".