יו"ר תל"ם, משה בוגי יעלון, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על הבחירות הקרובות, ולא חסך בביקורת כלפי שר הביטחון בני גנץ: "צריך לפנות את המפה הפוליטית". עם זאת, הבהיר כי הוא מאמין שלפיד יהיה רה"מ טוב יותר מנתניהו.

אתם לא עוברים את אחוז החסימה, אפילו מתחת. אתם לא רצים ומאבדים כוחות לבטלה?
"לא הייתי הולך למהלך הזה אילו לא הייתי בודק בסקרים שהוא אפשרי ואני טוען שהוא גם הכרחי. אני מודאג מהסקרים שמוצגים בערוצים השונים, משום שזו נבואה שמגשימה את עצמה לצערי. אני רואה כבר ןכמה חודשים שאנו באופוזיציה לפיד ואני לא באמת אופוזיציה. בנט עולה למגרש והוא ראש בראש מול נתניהו, אז הבנתי שכנראה יש קהלים שלא מוכנים להצביע לנו. הצעתי ללפיד שאני מעריך אותו מאוד ללכת למקביל, אולי נקבל קהלים שאנו לא מוכנים לתת לנו את קולם".

איך התיאוריה שלך לא הוכיחה את עצמה עד היום?
"אתה צודק אך התחלנו רק ביום ראשון. אני טוען ש-18 מנדטים של כחול לבן שלא רצו את נתניהו נמצאים כעת אצל סער ובנט שישבו עם נתניהו, נתנו לו חסינות והתגברות ולא דיברו על שחיתות עד עצם היום הזה".

אולי נושא השחיתות לא מעניין את הציבור הימני כל כך.
"אם ימני זה לתת חסינות והתגברות לנתניהו ולהעלים עין משחיתות.. אני רואה בעיני רוחי שבסופו של דבר יוכלו להרכיב פה קואליציה שיכולה להיות מבוססת על הליכוד, בנט, סער והחרדים ואפשר להבין לאן אנו הולכים, ואני לא שם. קו פרשת המים הוא לא ימין או שמאל, אלא אם אתה רוצה הנהגה מושחתת או ישרה, דמוקרטיה או דיקטטורה".

בוגי יעלון תוקף את נתניהו: "המדינה שייכת לאזרחים ולא לשליט"

למה אתה לא מאמין לגדעון סער?
"איפה הוא היה עד עכשיו? אני ראיתי גם את גנץ אומר את זה וקורס".

"יאיר לפיד היה מודע לניסיון שלי לבנות יכולת ללכת לבד. לפיד יכול להיות רה"מ יותר טוב מנתניהו, אבל הציבור לא נותן בו אמון. אי אפשר ללכת עם הראש לגליוטינה שנקבל ממשלה שתיתן התגברות, חוק צרפתי ותתעלם מזה שיש פה מחדל נורא בקורונה שנתניהו אחראי לו".

כשתבין שמצבך האלקטורלי בעייתי מאוד, תחבור לגוף אחר כדי לא לאבד קולות?
"אני לא אבזבז ולו קול אחד, אני מתאמץ לחבר את אלו שיסכימו לתנאים שאמרתי. גנץ הוא איש טוב אך הוא כשל וגרם לנזק אדיר, הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות למדינת ישראל שיפרוש, יש פה יותר מדי אנשים שמרגישים נבגדים, גם מהמהלך שהוא נכנס תחת נתניהו וזה לא היה הכרחי וגם על הצעת האי אמון הקונסטרוקטיבי שהוא לא הלך עליה. לכן אני חושב שהוא צריך לפנות את המפה הפוליטית".

מה עם חולדאי?
"אתחבר עם כל מי שיתחבר, ואתן אמון בכל פרנטר שירצה להחזיר את ישראל לתלם וכדי שראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום וחקירות פתוחות לא ימשיך לכהן ולגרור את מדינת ישראל אל מצב החירום והשפל הזה. זה לא ימין ושמאל, זה ישר או מושחת".

"השיקולים בניהול הקורונה פוליטיים ואנשים מתים בגלל זה. ראש הממשלה מנהל את עניין החיסונים באופן אישי, ויוצרים אווירה של מחסור בחיסונים".