איראן שלחה "מל"טים מתאבדים" לבעלי בריתם החות'ים בתימן, כך מדווח היום (חמישי) העיתון 'ניוזוויק'. על פי הדיווח, העבירו משמרות המהפכה האיראנים את הנשק האיראני לאזור אל-ג'ווף שבצפון תימן, המצוי בשליטת החות'ים. על פי מומחה שאישר את הדברים נמסר כי המל"טים, מדגם 'שאהד 136" בעלי טווח של כ-2,200 ק"מ.

הרמטכ"ל כוכבי בנאום נגד איראן, קרדיט דובר צה"ל

האיראנים מספקים לבעלי בריתם החות'ים תמיכה כלכלית ומסייעים בחימושם, כשם שהם מספקים תמיכה דומה לכוחות הנאמנים להם בעיראק, סוריה ולבנון. בתקופה האחרונה הרבו גורמים מטעם ארגון "אנצאר אללה" של החות'ים, המהווים כוח פרוקסי של איראן במזרח התיכון, לאיים על ישראל. בין השאר אמרו כי בכוונתם לאיים ולפגוע באילת, המרוחקת מהם כ-2,000 ק"מ.

יעדים נוספים העומדים על הפרק עבור הכוחות התימנים הן המדינות החברות ב"ציר הסוני" במזרח התיכון, ביניהן ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ועוד. גם בסיסי צבא אמריקאיים יכולים להוות מטרה עבור כלי הטיס המיוחדים. 

בשבוע שעבר ערך צבא איראן תרגיל מיוחד של מל"טים וכטב"מים, בהם הוצגו רבים מהפיתוחים האחרונים של התעשייה האווירית במדינה. גם "המל"טים המתאבדים" הוצגו בתערוכת הנשק. לפני מספר שבועות התראיין תא"ל הדי זילברמן, דובר צה"ל, לאתר החדשות הסעודי 'אילאף' ואמר כי במערכת הביטחון הישראלית נערכים לאפשרות של תקיפה פרו איראנית מעיראק או מתימן.

בשבוע שעבר הכיר הממשל האמריקאי בארגון אנצאר אללה כארגון טרור. בעקבות ההכרזה צפויה ארה"ב להחיל שורת סנקציות ארוכה על נכסי הארגון ופעיליו. ארגון אנצאר-אללה נלחם בתימן החל משנת 2004, ולקח חלק בהפלת הנשיא דאז עלי עבדאללה סלאח.

לפני כשנה וחצי, ב-14 בספטמבר 2019, הותקפו שני מתקנים לזיקוק נפט של חברת ערמקו הסעודית בידי טילים וכטב"מים. על פי ההערכות, לפחות חלק מהתקיפות על המתקנים שוגרו מאדמת תימן על ידי החות'ים.