במפלגת העבודה מצפים בדריכות להחלטת בית המשפט העליון, שידון היום (חמישי) בעתירה של יו"ר המפלגה היוצא השר עמיר פרץ נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את מפלגתו לקיים פריימריז לראשות המפלגה. ח"כ מרב מיכאלי, המתמודדת לראשות המפלגה, שוחחה עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM בנושא.

השר עמיר פרץ בוועידת ישראל לביטחון המזון של מעריב

מול מי את מתמודדת לראשות העבודה?
"בוא נראה שביהמ"ש העליון משאיר את הפריימריז על כנם, מזמינה את כל מי שרוצה להרים על הרגליים חזרה מפלגה רצינית, אמיתית ודמוקרטית שדואגת ולציבור ולא לעצמה, לבוא ולהתמודד. כשאנצח אתחיל לבנות את המפלגה מחדש. מפלגה היא כלי למימוש ממדיניות ואנו צריכים מנהיגות של אמת, יושר ואמינות, שעושה את מה שהיא אומרת ואומרת את מה שהיא מתכוונת. נוודא לא מתבזבזים קולות וממקסמים את הקולות של הגוש".

אם שמולי ינצח, האם תישארי במפלגת העבודה ותשתפי איתו פעולה?
"הוא לא הודיע על התמודדותו ולא בכדי, כי הוא ופרץ הביאו את המפלגה לפחות מאחוז אחד. אם הוא יכריז, נתמודד, ואין לי ספק שאנצח. החלום שלי הוא להחזיר את העבודה להיות הגוף המרכזי, הגדול והמשמעותי במרכז-שמאל. אני בטוחה שאני יכולה לעשות את זה, אני בטוחה איך הציבור כמה לכתובת שאפשר לסמוך עליה. הדרמה המרכזית של העבודה בשנים האחרונות זה שהיא לא פעלה לפי החזון והערכים שלה, היא אמרה את הדברים הנכונים שרוב הציבור מסכים איתם ועבדה הפוך לגמרי, הצטרפה לממשלות ימין והייתה קבלן ביצוע של מדיניות ימנית, ואי אפשר היה להאמין לה".

האם כחול לבן זו בכלל אופציה בעינייך למפלגת העבודה?
"אני לא בטוחה שבני גנץ יגיע לבחירות בסופו של דבר. אף אחד לא היה מוכן לשמוע על לעבור למפלגת העבודה כשפרץ ושמולי היו בראש. אז אני מאוד מקווה ומאמינה שאצליח להביא לפחות את חלקם, יש כל כך הרבה אנשים בחוץ ואני בטוחה שכשאני אנצח רבים מהם יבואו אליי. יש למה לצפות".