ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו הערב (חמישי) בקופת חולים מכבי שבעיר רמלה ונפגשו עם המתחסנת ה-2 מיליון לקורונה - מרגריט אלסוסו, סייעת בגן ילדים בת 22. 

בעת ביקורו, נתניהו אמר כי "אין ספק שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, אם כולם יקפידו להתחסן ולשמור על הכללים אנחנו נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה, באירופה מדברים על סגרים לתוך מרץ ואפריל. אנחנו נקצר את תקופת ההגבלות ככל שנוכל. ממשיכים למיליון הבא, אנחנו בדרך".

"מדי שעה או שעתיים אני מקבל טלפון ממנהיגי מדינות בעולם והם מבקשים עזרה את הסיוע שלנו וככל שנוכל נסייע לאחרים, לרבות גם השכנים שלנו", הוסיף נתניהו.

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "אנחנו ממשיכים להוביל בעולם, במבצע המדהים הזה, הודות להבאת החיסונים ולפעילות של קופות החולים. 2 מיליון, מספר אמיתי לגמרי, וכבר עשרות אלפים נמצאים אחרי החיסון השני, קרי בהגנה כמעט מלאה מהנגיף. אני קורא לכל מי שמעל גיל 50 - לכו להתחסן".

בתשובה לשאלה על ועדת התיעדופים לחיסוני הקורונה אמר: "בשבוע הבא יועברו חיסונים לשב"ס. אנחנו שומרים על כל ההנחיות של ועדת התיעדופים גם כשזה מוצא חן וגם כשזה לא מוצא חן בעינינו. אני לא הולך לבדוק איזה חיסון הולך לסוהר ואיזה לאסיר. במקום לנהל את הוויכוח הזה תחשבו אם יש אסיר שלא יחוסן ואחרי זה נבזבז עליו צוות רפואי, מכונת אקמו, מכונת הנשמה. צריך לחשוב גם על זה".

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

הבוקר משרד הבריאות עדכן כי שני מיליון חוסנו במנת החיסון הראשונה, וכמות המתחסנים במנה השנייה, שהחלו לקבל את המנה לפני כשבוע, עומד על 104,346.

בנוסף, 9,408 חיוביים לקורונה אובחנו במהלך היממה האחרונה, זאת לאחר ש-7.9% מבין 121,634 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מדובר ביום השלישי ברציפות בו מספר המאומתים גבוה מ-9,000.

עוד עלה מהנתונים כי 1,123 חולים במצב קשה, בהם 280 מונשמים, וכי סך החולים הפעילים עומד כעת על 79,245. מפרוץ המגפה בישראל נפטרו 3,846 בני אדם.

נתניהו ואדלשטיין מקבלים את מנת החיסון השניה. צילום: ללא קרדיט

כזכור, אתמול נתניהו ביקר בקופת חולים בעיר נצרת, וביקש לפתוח "עידן חדש" עם האזרחים הערבים במדינה, זאת במקביל להפגנות שערכו נגדו מוחים בעיר. "זו הזדמנות להתחיל עידן חדש ביחסים בינינו לבין האזרחים הערבים במדינת ישראל, עידן של כבוד ושיוויון, כבוד אישי הזדמנויות ועוצמה", אמר נתניהו במהלך הביקור. "מי שאומר שנזכרנו בערבים רק בגלל הבחירות או שהוא משקר או שהוא לא יודע את העובדות. אם יהודים וערבים יכולים לרקוד יחד ברחובות דובאי, הם יכולים לרקוד יחד גם במדינת ישראל. עידן חדש מתחיל היום - של שגשוג, שילוב וביטחון".