הפריימריז לראשות העבודה יתקיימו כמתוכנן: יו"ר מפלגת העבודה היוצא עמיר פרץ משך היום (חמישי) את העתירה שהגיש לבית המשפט העליון נגד קיום הבחירות לראשות מפלגת העבודה ובכך הותיר על כנה את פסיקה בית המשפט המחוזי, שקיבל את העתירה שהגישה ח"כ מרב מיכאלי. בשל כך, הפריימריז יתקיימו ב-24 בינואר כמתוכנן. אם אף אחד מהמועמדים לא יזכה ב-40 אחוז מהקולות ייערך סיבוב שני ב-28 בינואר. הפריימריז לרשימה יתקיימו ב-1 בפברואר.

נכון לעכשיו הצהירו רק שניים על מועמדות לראשות המפלגה: ח"כ מיכאלי וגיל ביילין. השר איציק שמולי שוקל. אתמול קיבלה ועידת המפלגה החלטה המסמיכה את היו"ר פרץ, את מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני או את ההנהלה לאפשר גם למועמדים שאינם חברי המפלגה להציג מועמדות על פי המלצתם.

ח״כ מרב מיכאלי, המועמדת לראשות המפלגה, מסרה בתגובה למשיכת העתירה: "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה. כעת אנחנו יכולות ויכולים להשתקם, להחזיר את מפלגת העבודה לקדמת הבמה הפוליטית ולהחזיר את האמת לפוליטיקה".

היא הוסיפה: "אני קוראת לכל חברות וחברי המפלגה, עזבו את המשחקים והעסקנות הפוליטית בצד ותנו רוח גבית לתקומתה של המפלגה. מפלגת העבודה חזקה, מחודשת ואמיתית תהיה שחקנית משמעותית בבנייה מחדש של המחנה שלנו".

את חברת הכנסת מיכאלי ייצגו עוה"ד יוסי אשכנזי ואור דיסקין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)

גיל ביילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה: "אני מברך על החלטת בג"ץ שכן זו הזדמנות לשינוי. מרב מיכאלי ואיציק שמולי מחפשים את החיים הקלים וזה בדיוק מה שהביא אותנו ל 0 מנדטים: שוב תלות בכוכב חיצוני, שנמצא על גבול אחוז החסימה. אני אדרוש  חיבור רק עם גוש שבו תישמר עצמאותה של מפלגת העבודה. מבחינתי כל חיבור הוא רק חניה עד הבחירות הבאות בהן אנחנו נופיע כרשימה משמעותית בזכות הפעולות שלנו בשנים הקרובות בהתאם לאידיאולוגיה של העבודה".