המשטרה נערכת לקראת סוף השבוע השני של הסגר השלישי: בסוף השבוע הקרוב, החל ממחר בבוקר (שישי), משטרת ישראל תגביר את פעילות הפיקוח והאכיפה של תקנות הקורונה בדגש על הגבלות התנועה, המסחר וההתקהלות, עם עשרות מחסומים ואלפי שוטרים שייפרסו ברחבי הארץ. זאת לאחר שבמהלך השבוע האחרון המשטרה גילתה התחשבות בתנועת הציבור כדי למנוע פקקים בשעות העומס.

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)

עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם, באמצעות מחסומים קבועים ומדלגים, סיורים ממונעים ורגליים, תגבור התחנות וכוחות האכיפה, הפעלה מוגברת של היח׳ האווירית המשטרתית ועוד.

המשטרה קוראת לציבור כולו להימנע מהתקהלות אסורה ומיציאה למרחב הציבורי שלא לצורך חיוני וכן להקפדה על קיום ההנחיות במלואן, הכל בכדי למנוע את הצורך באכיפה ולהצליח באתגר הלאומי של כולנו להורדת שיעור התחלואה לצורך חזרה לשגרה וסיום תקופת הסגר בהקדם.

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר. צילום: אבשלום ששוני

המשטרה תמשיך במדיניות שלה שלא לפעול במוסדות חינוך אלא במקרים שבהם היא תיקרא לטיפול בהפרות סדר או בתקיפה של עובדי ציבור כפי שקרה בבית שמש ובביתר עלית. בעצם ההחלטה מסתמן כי המשטרה לא תפעל באכיפה במגזר החרדי ששם בעצם נחשפו הפרת תקנות החירום.

במהלך השבוע האחרון נחשפה המשטרה להפרה בוטה של תקנת ההגבלה התנועה ובכוונתה מעבר להידוק האכיפה במהלך סוף השבוע לפעול לקראת השבוע הבא לאכיפה מוגברת. "אנחנו נכנסים בעצם לשבוע השני של הסגר ואנחנו בהחלט שבעי רצון מהשבוע החולף יחד עם זאת ניערך בהתאם", אמר רמ"ח המבצעים של המשטרה, נצ"מ ישי שלם.

"כפי שראיתם במהלך השבוע השתדלנו מאד מעבר לאכיפה הרחבה שניתן היה לראות אותה, להימנע מפקקים וחסימת תנועה ובכל זאת רשמנו עלייה של 34% במספר הדו"חות שנרשמו השבוע בהשוואה לשבוע הקודם. במהלך השבוע שהיה מלווה במחסומים בצירים בינעירוניים ועירוניים וכמובן ריבוי פעילות שלנו מול התקהלויות במהלכה נתקלנו בשני אירועים חריגים במיוחד שטופלו ביד תקיפה".

סגר - פעילות האכיפה של המשטרה במחסומים. צילום: דוברות המשטרה

"אם במהלך השבוע בגלל היציאה למקומות עבודה והחזרה הביתה שינינו את מיקומי המחסומים ושעות הפעילות כדי לאפשר תנועה בכבישים ללא פקקים בסוף השבוע אנחנו חוזרים למתכונת מלאה החל מהשעה 06:00 בבוקר בשישי וכמו גם בחצות", סיפר.

"נעדכן כי בשעות אלו המשטרה תפרוס 25 מחסומים בצירי התנועה הבינעירוניים ובנוסף אליהם מחסומים בתוך הישובים. פעילות המשטרה במחסומים תתבצע במשך 24 שעות ביממה ברציפות". בשבת החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעות הלילה, כאשר בשעות הלילה מספר המחסומים יצטמצם בשיעור של כ–50 אחוזים.

"אנחנו קוראים לציבור לסיים את כל הצרכים החיוניים לרבות קניות וזאת כדי למנוע תנועה מחר. נמשיך להיות בצירי התנועה ובאזורים נרחבים בארץ כדי לוודא שהציבור ממלא אחר ההנחיות וההגבלות. מרבית הדו"חות שנרשמו כפי שהובחן הינם בגין הפרת הוראות הסגר", סיכם.

הוא הוסיף כי "המשטרה תסתייע במערך האווירי לאתר התקהלויות בטבע ובפארקים פחות נזהיר ויותר נאכוף. בהתאם למזג האוויר והערכות מצב נקבל החלטות לגבי הישארות המחסומים. ברור לכולם שחובה לשמור על המגבלות לטובת יישור העקומה ומיגור התחלואה וכדי לחזור לשגרה נורמלית. אנחנו נשתמש בכל האמצעים שהמשטרה יודעת להפעיל על מנת לטפל בהפרת התקנות". 

סגר - מחסום משטרתי בצומת עין חמד. צילום: דוברות המשטרה

הפרות במוסדות חינוך:

מאז תחילת השבוע, הגבירה המשטרה את פעילות האכיפה המשטרתית כלפי מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לתקנות ואנו מצפים מכל הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לקחת חלק אקטיבי ופעיל בפעילות המניעה, האכיפה וההסברה בהקשר זה.

29 דוחות ניתנו ע״י המשטרה בין התאריכים 8-13.1.2021 (מכניסת איסור הפעלת מוסדות חינוך לתוקפן ועד אתמול כולל), זאת בגין הפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בניגוד לתקנות.

בנוסף ניתנו דו״חות במוסדות בגין הפרות נוספות (הגבלות התנועה, אי עטיית מסיכות ועוד). מאז תחילת אכיפת תקנות הקורונה ועד אתמול נרשמו 128 דו״חות בסעיף זה ועוד דו״חות רבים בגין הפרות שונות אחרות שהתגלו במוסדות חינוך ובסביבתם (ברוב הזמן הזה האיסור על ההפעלה לא היה תקף כלל).

הפרות חובת הבידוד:

בשבוע החולף נרשמו ע״י המשטרה 565 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד. מדובר בעלייה של למעלה מ-30% מכמות הדו״חות בהקשר זה בהשוואה לשבוע קודם לכן. מאז תחילת אכיפת תקנות הקורונה ועד אתמול נרשמו ע״י המשטרה 7,443 דו״חות בגין הפרות חובת הבידוד וחובת הדיווח.