נשיא הקונגרס היהודי העולמי ואיש העסקים רון לאודר התראיין הלילה (בין רביעי לחמישי) ברשת גלי צה''ל בעקבות פטירתו של שלדון אדלסון מוקדם יותר השבוע. לאודר סיפר על ידידותו הארוכה עם אדלסון, על שיחותיהם הרבות על מדינת ישראל והקהילה היהודית ברחבי העולם ועל תפיסתו עולמו של המנוח. 

"עבור שלדון, מדינת ישראל הייתה חזות הכל. למרות האימפריה שבנה והכסף שצבר, עתיד מדינת ישראל היה הדבר החשוב לו מכל", שיתף לאודר שציין כי כעת, בעת שהוא מכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, משימתו העיקרית היא להביא את יהודי התפוצות לישראל, משימה עליה אמר אדלסון בשיחתם האחרונה: "אתה תדאג להביא את התפוצות, תשאיר לי לדאוג למדינת ישראל".

רון לאודר (צילום: מרק ישראל סלם)
רון לאודר (צילום: מרק ישראל סלם)

לשניכם היו תפיסות שונות באשר לראש הממשלה בנימין נתניהו, למרות זאת התחברתם?
"שנינו הבנו מיהו נתניהו ומהן היכולות של האדם הזה ולמרות הדעה של כל אחד מאיתנו, החלטנו שאנחנו לא מכניסים את זה בינינו ולא מדברים על הדברים שאנחנו לא מסכימים עליהם. הדבר הגדול ביותר שאני ושלדון בעצם לא הסכמנו לגביו היה פתרון שתי המדינות לשני עמים".

האם אדלסון היה מודאג בקשר לעתידה של ישראל?
"שלדון היה הכי אופטימי שאפשר לגבי ישראל ועתידה. הוא אהב את ישראל ואת מה שהיא עושה, הוא לא ראה שום דבר שלילי במדינה".

לאודר התייחס גם להקמת העיתון ''ישראל היום'' על ידי אדלסון ואמר כי הוא ואדלסון לא שוחחו בזמן אמת על הקמת העיתון, בעקבותיו עיסוקיו דאז של נשיא הקונגרס היהודי, אשר החזיק באחוזים מערוץ 10. "אמרתי לו שאם יש נושא אחד שלעולם לא נדבר עליו, זו התקשורת. לא הכתובה ולא המשודרת. הוא ענה שאני 'אדם פיקח', ובכך הנושא נסגר בינינו ולא עלה שוב".