חברת התרופות מודרנה בוחנת את האפשרות לספק זריקת "חיזוק" כשנה לאחר שתי הזריקות הראשונות של החיסון לקורונה שפיתחה - כך דווחה הערב (חמישי) ברשת CNBC. זאת, משום שעדיין לא ברור כמה זמן שורדת התגובה החיסונית הראשונית. 

לפי הדיווח, מודרנה מתכננת לערוך ניסוי כדי לבדוק את הבטיחות והתגובה החיסונית ממתן זריקת הדחף שנה לאחר החיסון הראשוני וכבר החלה ליצור קשר עם מתנדבים מניסויים קודמים.

"ממה שראינו עד כה, אנו מצפים שהחסינות תימשך לפחות שנה", אמר קצין הרפואה הראשי של מודרנה, ד"ר טל זקס. "נאסוף את הנתונים, נלמד אותם ואז נגבש המלצה לגבי זריקת הדחף בהתאם". 

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

מודרנה צפויה לספק לישראל כשש מיליון מנות חיסון אשר יגיעו למדינה בחודשים הקרובים. בעסקה המקורית שנחתמה מול ישראל, התחייבה החברה לספק כשתי מיליון מנות חיסון בלבד, אך לאחר מכן סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו מול החברה על הגעת פי שלושה מהכמות המקורית.

המשתתפים הראשונים בניסויים הקליניים במודרנה בבני אדם קיבלו את זריקותיהם באמצע מרץ, והמנה השנייה ניתנה כעבור ארבעה שבועות. מכיוון שבניסויים הקודמים נבדקו מינונים מרובים של החיסון, אלו שקיבלו מינונים נמוכים יותר מאלה שאושרו בסופו של דבר - 100 מיקרוגרם - יקבלו זריקת דחף מוקדם יותר, בעוד שאלו שקיבלו 100 מיקרוגרם ומעלה יקבלו את הבוסטר כשנה לאחר החיסון, כך על פי אימייל שנשלח למשתתפי הניסוי.

זריקת הדחף המתוכננת היא אותה גרסה של החיסון הקיים בשוק, אך מנכ"ל מודרנה סטפן באנסל אמר כי ייתכן שיהיה צורך בשנים הקרובות להתאים את החיסון לכיסוי מוטציות חדשות של הנגיף, בדומה לחיסוני השפעת. אתמול אמר כי "העולם יצטרך ללמוד לחיות לצד הקורונה, לנצח". הוא הסביר כי הניסוי יעריך הן את הבטיחות והן את מידת התגובה החיסונית שיוצרת זריקה נוספת כעבור שנה.