כשרמי ורד ירד במדרגות בית האח הגדול חשבתי לעצמי 'הנה עוד כוכב דועך שמעוניין לחזור לתודעה ולהשתכר בכבוד, בעולם בו נדחקים לשוליים אומנים שהגיעו לגיל מבוגר' (זה כבר סוגיה אחרת חשובה ובוערת לטור בפני עצמו). לא שיערתי לרגע שהקומיקאי שירדה קרנו יהפוך לכוכב החם של העונה ויתעלה על כל הצעירים והלוהטים של הבית, כי הבית הזה מאז ומעולם, כבר מהעונה הראשונה, היה שייך לצעירים ולנאהבים, שתפסו את ספת חמישיית הגמר וזכו לרוב הצבעות הקהל ולתואר הנכסף של הדייר האחרון.

אם הנוף היה משתנה ודייר מבוגר היה מגיע לגמר זה היה חריג ומקרי. עצוב שדווקא אנשים בני חמישים ומעלה שעברו דרך, נחלו אכזבות, התפתחו והבשילו, שיש להם פי עשרות מונים להציע לנו על המסך, מאשר טירוף של דייר שלא שולט במזג שלו, או רומן מטופש של שני דיירים הורמונליים, לא זוכים לבמה הראויה להם.

אביבית בר זוהר מגיבה לכניסתו של רמי ורד לבית "האח הגדול"

קשה לי לתייג את ורד כמבוגר למרות גילו, 57, כי הרוח המנשבת ממנו היא צעירה ובועטת אפילו יותר מהטמפרמנט העצבני של הפינצ'ר הנובח, יהודה יצחקוב, והמבט העמוק שלו שובה אותי כל פעם מחדש. 

ורד התחבב עליי כבר מהרגע הראשון, עוד לפני הרומן האסור, המפתיע והמסקרן שרקם לו עם לינור בת ה-25, עליו הוא נאבק מדי יום בניסיון לכבוש את יצרו, בכדי לא לממשו. אם השניים היו עכשיו מחוץ לבית האח הגדול הרחק מעדשות המצלמה, זה כבר מזמן היה נגמר בלהט בחדר המיטות. לינור לגמרי בעניין שלו, וורד נלחם בשיניו לא להיכנס לסיטואציה עליה יתחרט, כי החשש הגדול של הקומיקאי הוא איך זה יתפרש כלפי חוץ, בגלל הפער בין השניים. זה כשלעצמו מוכיח שהוא כאן רק כדי לשחק. 

אמש המשחק שלו בלט במיוחד. כשורד ניסה לתחמן את כל דיירי הבית לא להעניק ליהודה אפשרות להצביע בחדר האח הגדול, באמתלה כי הוא אדם רע ומרושע, שאינו ראוי לקבל את הכח הזה, מבלי להודות שהסיבה האמיתית להתנגדות שלו נובעת מהחשש שהוא יעמיד אותו ואת חברתו לינור להדחה. אז החשש הגדול שלו התממש, וורד מועמד להדחה יחד עם יהודה ואיילון, שהוא בכלל עוד סוגייה שלא ברורה לי, איך איילון נשאר עד כה בבית ומה מאפיין את מי שמצביע לו? 

האח הגדול - רמי ורד (צילום: צילום מסך)
האח הגדול - רמי ורד (צילום: צילום מסך)

כשוורד הבין כי ההדחה כבר מרחפת מעל ראשו , הוא שמע לעצת חברו ליאור כלפון שזה לא מתקבל יפה בחוץ והתנצל בפני יהודה על שהעז להגיב לו בלשונו וזרק לעברו"אמא שלך פחדנית". אני לא מבינה על מה ולמה ורד התנצל, וגם ברור לי שההתנצלות לא הייתה כנה ואמיתית, אלא רק כדי לצאת טוב על המסך. זה לא יצא טוב, זה פשוט לא היה אמין. 

אבל גם אם התאכזבתי מורד ולרגע תהיתי על קנקנו ועל בחירתי בו כמועדף בעונה הזו, הוא הצליח לכבוש אותי מחדש, בסיפור חיים אישי סבוך ומרגש של משפחתו, שחשף בשיחה כנה עם לינור. והנה דוגמא נפלאה לכמה שלדיירים בגילאי חמישים פלוס, יש יותר מה להציע. רמי ורד לא השתמש בסיפור המשפחתי שלו בכדי לכבוש את הקהל, כפי שעושים רבים וטובים אחרים שחושפים הכל על ההתחלה, בכדי לזכות באהדת הקהל.

עם ורד נדרש זמן רב בכדי לקלף את הרבדים השונים, בניסיון להתקרב לפצעים המדממים, והם וואחד מדממים כפי שהתרשמנו אמש. כי האח שורד איבד, אשר הלך לעולמו בטרם עת, והקשר שנרקם עם אביו רק בשלוש השנים האחרונות, אחרי שעבר אירוע שבץ ודווקא עכשיו כשאינו יכול לדבר , אלו לבדם יכולים להחזיק כתוכן לעונה שלמה. אבל הקומיקאי שמוכן לתחמן את דיירי העונה לא ימכור את נשמתו לטובת המשחק. ועל זה הוא ראוי להערכה רבה. ולכן הדמות שלו ורסטילית ומעניינת, שלעיתים נאהב ולעיתים גם נשנא, וכולי תקווה לראות אותו שורד את ההדחה הבאה ודוהר אל עבר הגמר הנכסף.