העיתונאית ומגישת הטלוויזיה לוסי אהריש שוחחה עם ג'ודי שלום ניר מוזס בתוכניתה ב-103FM והגיבה על ההתקרבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוכלוסייה הערבית, לקראת הבחירות לכנסת ה-24. "נתניהו הראה את חוסר עמוד השדרה של המרכז-שמאל. הוא עשה דה לגיטימציה לערבים, אז המרכז-שמאל אמרו שלא ידברו על הערבים עד שנתניהו ידבר. הם פשוט הורידו את הראש", אמרה אהריש. בנוסף, אהריש גילתה האם היא מתכוונת לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות.

מה את חושבת על המהפך שביבי עשה עם הציבור הערבי? פתאום ביבי מאוהב?
"מה זה ביבי מאוהב? זה סיפור אהבה משני הצדדים. אני רואה שיש גם אהבה שפורחת מקרב המגזר הערבי כלפי נתניהו".

בנימין נתניהו בנצרת (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
בנימין נתניהו בנצרת (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)

הם כנראה רוצים את החיבוק מהממסד בסוף.
"הערבים רוצים הכרה והם מחפשים אותה כבר הרבה שנים. אני ואת ניהלנו הרבה מאוד שיחות על הדבר הזה, במיוחד ב-6,5 השנים האחרונות מאז אותו משפט שהוציא נתניהו בליל הבחירות ב-2015 - 'הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי'. ואז, אם את זוכרת, כשאני ואת ניהלנו את השיחות, אמרתי, 'יש כל כך הרבה מנדטים שזרוקים על הרצפה בקרב המגזר הערבי שהשמאל לא טורח אפילו להרים אותם, לא רק שהוא לא טורח להרים אותם, הוא לא עושה עליהם קמפיין בכלל'. אז את יודעת, המהלך של נתניהו הוא מהלך מבריק פוליטית. אתמול הוא אמר את זה ברייש גלי: 'אני פונה לערבים, בלי בושה'. הוא אמר בתחילת השבוע, 'כן אני רוצה את הקול שלכם, אני רוצה את הקול של הערבים'".

את חושבת שהערבים ברצון שלהם לאהבה והכרה, הם נופלים בפח הזה?
"אני לא חושבת שהם נופלים בפח, אני חושבת שיש תמורות כרגע שקורות בחברה הערבית, והן קורות בשנה האחרונה, ואנשים סירבו לשים לב לזה. התמורות קרו אחרי סבב בחירות א'. למי שלא זוכר, הציבור הערבי בעצם אמר לרשימה המשותפת, 'אם אתם לא מתכוונים לעשות כלום עם המנדטים שאנחנו נותנים לכם, אנחנו לא נצביע לכם. זאת אומרת, אם אתם לא הולכים להמליץ לנשיא על מועמד, אל תפנו אלינו בכלל'. המנהיגים בתוך הציבור הערבי הבינו את זה, ואז אמרו, 'אוקיי, נלך ונמליץ בסבב ב' וסבב ג''. מה עשה השמאל בתמורה? לא התייחס אליהם. לבני גנץ היה קשה בשלוש מערכות בחירות להגיד את המילה ערבים. היה לו קשה להגיד את זה שהמשותפת תתמוך מבחוץ בהצבעה אחת. הבושה שנתניהו דיבר עליה, ואמר: 'אני מחפש את הגוש הערבי בלי בושה', היא אך ורק של גוש המרכז-שמאל. נתניהו הראה את המרכז-שמאל במערומיו, את השקרים שלהם, את חוסר עמוד השדרה שלהם לבוא ולהגיד במשך חמש שנים לציבור הערבי - 'כן אנחנו רוצים אתכם אצלנו ברשימות, כן אנחנו רוצים את הקול שלכם, כן אנחנו רוצים לפעול'. מה עשה גוש המרכז-שמאל? הלך. נתניהו עשה דה לגיטמיציה לערבים, גוש המרכז-שמאל הוריד את הראש שלו, ואמר: 'סבבה לא נדבר על הערבים עד שנתניהו ידבר על הערבים'".

את חושבת שדקה אחרי הבחירות נתניהו יסתכל עליהם?
"אני חושבת שהוא כבר לא מסתכל עליהם. הוא כבר זרק את מנסור עבאס מתחת לגלגלים אתמול. הליכוד הוציא הודעה שהם לא מתכוונים להישען, לא על מנסור עבאס ולא על הרשימה המשותפת".

פונים אלייך להיכנס לפוליטיקה?
"ברור".

ונראה לי שלא?
"יפה. הרבה מאוד פנו אליי, חוץ מהליכוד והמשותפת בערך".

ואת לא רואה שום מפלגה ערבית חדשה שהולכת לקום?
"זה יקרה, אבל לא כרגע. אני חושבת שאיימן עודה פספס את ההזדמנות שלו לפני חמש שנים, הוא לא רצה באמת להביא בשורה חדשה".

הוא גם היה נגד השלום עם האמירויות.
"גם הדבר הזה של לבוא ולצאת נגד הסכמי השלום עם האמירויות, מה אתם עושים? ערביי ישראל, לא מעניין אותם הסכמי השלום עם האמירויות ומרוקו, לא מעניין אותם מה קורה עם הפלסטינים בשטחים, מעניין אותם החיים עצמם ומה שקורה איתם ביום יום - החינוך, האלימות אצלם בתוך הרחובות".