תומכי טראמפ שהסתערו על גבעת הקפיטול בארה"ב לפני כשבועיים, תכננו "להתנקש בנבחרי ציבור", כך כתבו התובעים הפדרליים במסמכי בית המשפט. הדברים נכתבו בהצעת תובעים שהוגשה ביום חמישי, בסוף המשפט בתיק נגד ג'ייקוב צ'נסלי מאריזונה, שלקח חלק במהומות כשהוא צבוע פנים, ללא חולצה וחובש כובע פרוותי עם קרניים.

התובעים טוענים כי לאחר שצ'נסלי טיפס אל הבמה בו עמד סגן הנשיא מייק פנס רגע קודם לכן, כתב פתק מאיים שאמר: "זה רק עניין של זמן, הצדק מגיע". בחקירתו אמר לשוטרים כי הגיע "לבקשת הנשיא". פנס ומנהיגי קונגרס אחרים הוצאו מהחדר על ידי השירות החשאי ומשטרת הקפיטול של ארה"ב לפני שהפורעים הסתערו לחדר.

"עדויות חזקות, כולל דבריו ומעשיו של צ'נסלי עצמו בקפיטול, תומכות בכך שכוונתם של פורעי הקפיטול הייתה לתפוס ולהתנקש בנבחרי ציבור בממשלת ארצות הברית", כתבו התובעים וקראו לשופט לכלוא את צ'נסלי. עורך דינו, ג'ראלד וויליאמס לא מסר תגובה ודיון נוסף בעניינו נקבע ליום שישי הבא. 

ה-FBI חקר אם לחלק מן הפורעים הייתה מטרה לחטוף את חברי הקונגרס ולהחזיק אותם כבני ערובה, והתמקד במיוחד בגברים שנשאו אזיקים מפלסטיק ותרסיס פלפל. התובעים העלו טענה דומה כלפי קצין חיל האוויר לשעבר שלטענתו נשא אזיקים מפלסטיק מכיוון שהתכוון "לקחת בני ערובה", אך עד כה, משרד המשפטים לא פרסם כל עדות ספציפית ולא הסביר כיצד המתפרעים תכננו לבצע זאת.

בתוך כך, על פי דיווח של הניו יורק טיימס, מערכת אכיפת החוק האמריקנית חוקרת 37 אנשים בחשד להריגתו של סיקניק בריאן, קצין המשטרה בקפיטול, שנהרג במהומות לפני כשבועיים.