לאחר מספר ימים של ביקורת חריפה בעולם בעקבות שינוי המדיניות של וואטסאפ, הודיעה החברה הלילה (שישי) שהיא דוחה את השינויים החדשים שבין היתר כללו שיתוף מידע עם יתר הפלטפורמות שבבעלות חברת האם פייסבוק והיו אמורים להכנס לתוקפם ב-8 בפברואר.

"שמענו מכל כך הרבה אנשים כמה בלבול יש סביב העדכון האחרון שלנו. היה הרבה מידע שגוי שגרם לדאגה ואנחנו רוצים לעזור לכולם להבין את העקרונות שלנו ואת העובדות", נכתב בהודעה רשמית מטעם החברה.

"וואטסאפ נבנתה על רעיון פשוט: מה שאתה משתף עם החברים והמשפחה נשאר ביניכם. משמעות הדבר היא שתמיד נגן על השיחות האישיות שלכם באמצעות הצפנה מקצה לקצה. כל זה לא משתנה. העדכון כולל אפשרויות עבור החשבונות העסקיים בוואטסאפ, ומספק שקיפות נוספת לגבי האופן שבו אנו אוספים ומשתמשים בנתונים. אנחנו חושבים שעוד אנשים יבחרו לעשות חשבונות עסקיים בעתיד וחשוב שאנשים יהיו מודעים לשירותים אלה. עדכון זה אינו מרחיב את יכולתנו לשתף נתונים עם פייסבוק", הוסיפו.

כזכור, משתמשי וואטסאפ ברחבי העולם החלו לקבל בימים האחרונים התראות על עדכון בתנאי השימוש, ובמדיניות הפרטיות של האפליקציה בהודעה שחייבה אותם לאשר את התקנות, ולא - לא יוכלו להשתמש בה יותר. 

כאמור, וואטסאפ עושה שימוש בהצפנה מקצה-לקצה, והמשמעות היא שהתוכן של מרבית ההודעות לא אמור להיות חשוף ואינו נאסף, זאת חוץ ממקרים ספציפיים של עיכוב בשליחת הודעה מסיבות טכניות למשל, אז ההודעה ממתינה לשליחה על השרתים. לעומת זאת, מדיניות השימוש מפרטת את סוגי המידע שכן נאסף על ידי החברה.