ראשי רשויות ערבים קראו להחרים פגישה שנקבעה להם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הפשיעה בחברה הערבית ותוכננה להתקיים מחר, כך פורסם היום באתר החדשות "וואלה". את הפגישה יזם יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס בתיאום עם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל מודר יונס, המשמש גם כראש המועצה המקומית ערערה.

לטענת ראשי רשויות שמשמשים בתפקידים בכירים בוועד, מדובר בניצול פוליטי של אוזלת ידה של ממשלת ישראל במאבק באלימות ועל כן הם תקפו ברשתות החברתיות את הישיבה ודרשו לבטל אותה. 

הרשויות שראשיהן סרבו להגיע לפגישה הם ראש מועצת כפר כנא, ראש עיריית סכנין, ראש עיריית טירה, ראש עיריית עראבה וראש מועצת כוכב אבו אל-היגא. מאידך, מספר ראשי רשויות שחלקם הזדהו בעבר עם מפלגת הליכוד והראו תמיכה בביבס, עומדים על כך שהפגישה בינם לבין ראש הממשלה תתקיים כמתוכנן.

על פי הפרסום ב"וואלה", ג'עפר פרח, מנהל מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערביים בישראל אמר, כי "ביבי מנצל את משבר האלימות, וכמו ב-1997 מנסה לגרד קולות ביישובים הערבים". הוא הוסיף כי "תקציב המדינה בשנה שהסתיימה העמיק את אפליית הרשויות הערביות. אפילו נצרת לא קיבלה את שמגיע לה במאבק בקורונה, בתעשייה ובתחבורה. טוב יעשו כל ראשי הרשויות אם ימתינו לאחר הבחירות. ההצעה לגרוע 15% מתקציב הפיתוח של הרשויות היא פשוט חוצפה. לילד הערבי מגיעה הזדמנות שווה לילד היהודי".

ביום רביעי התקיימה הפגנה בנצרת במחאה על ביקורו של נתניהו במרפאת קופת חולים בעיר. עימותים פרצו בין תושבי נצרת לשוטרים ולוחמי מג"ב ועשרה מפגינים נעצרו או עוכבו, בהם חברי כנסת מ"הרשימה המשותפת", למרות חסינותם.

בעת ביקורו בעיר אמר ראש הממשלה כי "זו הזדמנות להתחיל עידן חדש ביחסים בינינו לבין האזרחים הערבים במדינת ישראל, עידן של כבוד ושוויון, כבוד אישי הזדמנויות ועוצמה". הוא הוסיף כי "מי שאומר שנזכרנו בערבים רק בגלל הבחירות או שהוא משקר או שהוא לא יודע את העובדות. אם יהודים וערבים יכולים לרקוד יחד ברחובות דובאי, הם יכולים לרקוד יחד גם במדינת ישראל. עידן חדש מתחיל היום - של שגשוג, שילוב וביטחון".

עוד אמר נתניהו, כי "אני מחויב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחת ואחד מכם. אני רוצה שתוכלו להסתובב ברחובות היישובים שלכם בלי פחד, כמו שאתם מסתובבים בתל אביב. מיגרנו את הפשיעה במגזר היהודי ונעשה זאת גם במגזר הערבי. בקרוב מאוד נציג את התכנית המיוחדת למיגור הפשיעה".