הסגר נכנס לשבוע השלישי ברציפות, כאשר גם בסוף השבוע האחרון אובחנו כ-9,000 חולים ביממה, ללא ירידה ניכרת. במקביל, מבצע החיסונים בעיצומו כאשר כ-190 אלף איש כבר קיבלו את מנת החיסון השניה.

כמו כן, ביחס למזג האוויר השמשי שהורגש במהלך השבת, תנועת הרכבים שנצפתה הייתה מועטה, בעוד רבים נצפו מבצעים פעילות ספורטיבית. כמו כן, בחופי הים ובאזורי המטיילים השונים בארץ לא נרשמה תנועה חריגה או עומס, ומחסומי המשטרה נמצאים פזורים ברחבי הארץ בהתאם לפעילות האכיפה המוגברת.

לידיעה המלאה

כבישים ריקים בסוף השבוע השני של הסגר השלישי (צילום: אבשלום ששוני)
כבישים ריקים בסוף השבוע השני של הסגר השלישי (צילום: אבשלום ששוני)


יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, פרסם צו נשיאותי ובו הודיע לראשונה משנת 2006 על קיום בחירות לפרלמנט ולנשיאות שיתקיימו ב-22 במאי וב-31 ביולי. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש הודיע עבאס כי חמאס הסכים לכונן בחירות נפרדות לנשיאות, לפרלמנט ולמועצה הלאומית, אך דרש לקיימן במקביל. 

השיחות על הבחירות חודשו על מנת להעביר מסר לממשל האמריקאי הנכנס בראשותו של ג'ו ביידן, ולראשי האיחוד האירופי, לפיה הנהגת הרשות מתייחסת ברצינות באשר לכוונתה לאפשר לפלסטינים להצביע. 

לידיעה המלאה

אחרי שבת נעימה במיוחד, הערב (שבת) ירד גשם לפרקים בצפון הארץ, מלווה בסופות רעמים ויתכן שיתפשט הלילה גם למישור החוף המרכזי. בנוסף, ינשבו רוחות ערות.

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, הרוחות יתחזקו ובדרום ייעשה אביך ויתכנו סופות חול מקומיות. בצפון הארץ ירד גשם לפרקים אשר ילווה בסופות רעמים וקיים חשש להצפות. משעות הערב הגשם יתחזק ויתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב וילווה בסופות רעמים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח, בחרמון ירד שלג.

לידיעה המלאה

הצפה בכביש 90

מספר המתים העולמי בעקבות נגיף הקורונה הגיע לשני מיליון איש, וזאת על אף ההתקדמות המהירה בקצב החיסונים ברחבי העולם. הנתון העגום מתפרסם קצת יותר משנה לאחר שהתגלה לראשונה הנגיף בווהאן שבסין. שמונה חודשים לקחו כדי להגיע למיליון מתים מאז, ופחות מארבעה חודשים לאחר מכן הגיע המיליון הבא. 

מספר ההרוגים, שפורסם על ידי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שווה בערך לאוכלוסיית בריסל, מכה, מינסק או וינה, ובעוד שהספירה מבוססת על נתונים שסופקו על ידי סוכנויות ממשלתיות ברחבי העולם, ההערכה היא כי המספר האמיתי גבוה משמעותית. זאת, בין השא,ר בגלל בדיקות לא מדווחות וההרוגים הרבים שיוחסו באופן לא מדויק לגורמים אחרים, במיוחד בשלב מוקדם של ההתפרצות.

לידיעה המלאה

קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Toby Melville)
קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Toby Melville)

על אף הדרמה המתחוללת בשבועות האחרונים בארצות הברית סביב המהומות בקפיטול, הבית הלבן ממשיך להטיל עוד ועוד סנקציות על איראן, הקשורות לנשק קונבנציונלי ולתעשיית הספנות.    

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הצהיר כי וושינגטון הכניסה לרשימה השחורה שבעה גופים ושני אנשים הקשורים לקווי הספנות של הרפובליקה האיסלאמית וגופי ספנות איראניים, וכן הטילה סנקציות על גופים איראניים בגין פעילויות הקשורות להפצת נשק קונבנציונאלי.

לידיעה המלאה

כור גרעיני באיראן  (צילום: רויטרס)
כור גרעיני באיראן (צילום: רויטרס)