בריטניה רושמת היום (שבת) את אחת היממות הקשות ביותר במספר הנפטרים מקורונה. ביממה האחרונה נפטרו בממלכה 1,295, ובכך עלה מספר הנפטרים הכולל ל-88,590. זוהי היממה השלישית הכי קטלנית בתולדות הממלכה מאז פרצה המגפה, כאשר גם היומיים האחרים בעלי התמותה הגבוהה ביותר היו בימים האחרונים.

בנוסף, 41,346 בני אדם אובחנו כי נדבקו בקורונה ביממה האחרונה בבריטניה, המצויה אף היא בסגר מחמיר במרבית אזורי המדינה. עד כה חוסנו 3,559,179 אזרחים בריטים במנת החיסון הראשונה.

קורונה, סגר בגרמניה (צילום: רויטרס)

באיטליה מדווחים ביממה האחרונה על 16,310 מקרים חדשים של קורונה, לצד 477 נפטרים. מספר הנפטרים הכולל בארץ המגף מגיע כבר ל-81,800 בסך הכול - המספר השני הגבוה ביותר באירופה והשישי בעולם כולו. בתוך כך הודיעו ברומא כי כל הטיסות מברזיל למדינה נעצרו, בשל החשש מהתפשטות המוטציה הברזילאית.

בגרמניה, למעלה ממיליון בני אדם חוסנו עד כה במנת החיסון הראשונה, כשלושה שבועות לאחר תחילת מבצע החיסונים שם. 

מחאות באוסטריה בשל הגבלות הקורונה (צילום: רויטרס)
מחאות באוסטריה בשל הגבלות הקורונה (צילום: רויטרס)

בווינה שבאוסטריה מחו אלפי בני אדם נגד החמרת הגבלות הקורונה במדינה, על רקע הודעת הממשלה בראשות הקנצלר סבסטיאן קורץ בעניין. דווח כי רבים מהמפגינים לא עטו מסכות ובין היתר קראו להתפטרותו של קורץ.

אוסטריה, בעלת אוכלוסייה של כ-8.9 מיליון בני אדם, נמצאת כעת בסגר השלישי שלה עד כה, שעה שעסקים חיוניים בלבד פתוחים. עד כה נדבקו במדינה 390,000 בני אדם ונרשמו כמעט 7,000 מקרי מוות. בכיר במערכת הבריאות המקומית התראיין לאחר תום דיוני הממשלה בעניין והבהיר כי שיעור התמותה והתחלואה הקשה במדינה אינו מאפשר להם להקל ראש ולהותיר את ההגבלות בעינן.