מערכת המשפט בארצנו מהססת ומאיטה את מהלכיה בעקבות הקורונה. גם משפטו של ראש הממשלה נדחה עקב המגיפה. אבל האמת חייבת להיאמר: מערכת הצדק בארצנו צולעת ומהססת כבר שנים רבות. הוכחה אחרונה ומובהקת היא העננה הכבדה התלויה כבר שנים מעל ראשו של שר הפנים אריה דרעי.

בשנת 2013 מכר השר לאחיו נכס, ועל פי כתב האישום שהוגש רק בימים אלה, בתום כשמונה שנים מהעסקה המדוברת, הנאשם העביר דיווחים כוזבים לכאורה לרשויות מיסוי המקרקעין בנוגע לגובה העסקה, תאריך ביצועה, ואופיו של המגרש. עוד האשמה קשורה לעמלות ששילמה קרן מסוימת לשר דרעי, ועל פי כתב האישום הורה דרעי לכאורה להעביר את העמלות לאחיו. עוד מוסיף כתב האישום כי האח הפיק עבור השר חשבוניות ייעוץ כוזבות לכאורה.

רוצים עוד? האישום השלישי עוסק בהכנסות מחברה בת של אגד ומאיש עסקים. עורך דינו של האח שלמה דרעי מסר כי "מדובר במחלוקות אזרחיות בענייני מסים".

אריה דרעי בראיון לאתר "כיכר השבת"



רק בימים אלה כאמור, לאחר חמש שנות חקירה, החליט היועץ להגיש כתב אישום נגד דרעי בכפוף לשימוע. אנחנו מנחשים כי השימוע יתקיים בעוד חודשים אחדים. המשפט עצמו, אם אכן השימוע לא ינקה את השר מאשמה, כנראה יתחיל להתנהל בעוד שנים אחדות. ההליך כנהוג בעולמנו המשפטי יימשך כמובן לפחות שנה או שתיים. גם ערעור יוגש בכל מקרה של זיכוי או הרשעה - על ידי הנאשם או על ידי הפרקליטות, וכך הלאה.

זהו מחזה אימים המתנהל בארצנו במערכת המשפט והצדק, ויש בו עיוות דין הזועק לשמיים. רבים מבין הקוראים יודעים היטב, מניסיונם האישי, במה מדובר. בלי כל קשר לקורונה, כבר בימים רחוקים או סמוכים יותר, כל משפט היה נדחה שוב ושוב. עורכי הדין מקבלים שכר טרחה, וחלק מהנאשמים פורשים את כפות ידיהם לשמיים ומתפללים ליום שבו גלגלי הצדק יאיצו את מהירותם.

נשאלת שאלה שעדיין אין לה מענה: מדוע? הרי עד אשר תתקבל הכרעה, חלק מהנאשמים סובלים ללא הפוגה. מערכות חייהם משתבשות.
מערכת הבחירות שלנו מתנהלת בימים אלה תחת אותם צללים של כתבי אישום המרחפים מעל ראשו של מי שמנהל את המדינה כבר למעלה מעשור. אולי ראוי שתקום מפלגה חדשה שתחת דגלה תתנוסס כרזה אחת: מערכת הצדק צריכה להתעורר מקיפאונה, ויפה שעה אחת קודם. היא תזכה בוודאי בהרבה מושבים בכנסת.