פרס השליח המצטיין ע״ש שירי חיה רחמים ז"ל לשנת 2020 הוענק לשני שליחי הסוכנות היהודית ברומא, על התמיכה המיוחדת שהעניקו לקהילה היהודית באיטליה, אשר התמודדה עם משבר קשה במישור הבריאותי, הכלכלי והקהילתי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. את הפרס קיבלו שליח הסוכנות היהודית לתנועת השומר הצעיר העולמי, אורן שפילמן - שנשאר במהלך משבר הקורונה ברומא במטרה לתמוך בבני הנוער ובמשפחות בקהילה היהודית, ושליח הסוכנות היהודית לתנועת בני עקיבא, חנן מגל - שהוביל יחד עם שליחי עבר מאיטליה  קמפיין גיוס המונים למען יהדות רומא, ושאלפי ישראלים התגייסו אליו ואשר הודות לו חולקו, בין היתר, סלי מזון למאות משפחות נזקקות בקהילה. הפרס הוענק לשניים על ידי מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ ובמעמד יו״ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג באירוע מקוון שנערך לשליחים אשר שבו משליחות מכל רחבי העולם.

אורן שפילמן (צילום: באדיבות המצולם)
אורן שפילמן (צילום: באדיבות המצולם)

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר באירוע: ״אני שמח לראות את כל השליחות והשליחים החוזרים. עברתם שנים מאתגרות, כל אחת ואחד מכם במקום שליחותכם, והשפעתם על חייהם של יהודים בכל העולם. עברתם גם את הקורונה ואת המשבר הגדול של כל הקהילות והטבעתם חותם עצום בכל הקהילות עצמן. יש לכם שליחות גם בתוך החברה הישראלית, שליחות שלא תיפסק - לספר את סיפורו של העם היהודי והגיוון שבו. אני רוצה לברך את השליחים המצטיינים שהם מקור גאווה ומשקפים את המצויינות הגדולה של שליחי הסוכנות היהודית כולם״.
 
מדי שנה משגרת הסוכנות היהודית מאות שליחות ושליחים ישראלים אשר משרתים ברחבי תבל ופועלים לחיזוק הקהילות היהודיות ולהעמקת הקשר שלהן עם ישראל. השנה, על רקע משבר הקורונה, מילאו  השליחים תפקיד קריטי בתגבור מערכות החינוך והרווחה בקהילות היהודיות והובילו יוזמות מיוחדות לתמיכה בעשרות אלפי משפחות וצעירים, גם באמצעים מקוונים בצל הסגרים בעולם.

חנן מגל (צילום: באדיבות המצולם)
חנן מגל (צילום: באדיבות המצולם)

 
בנימוקים לקבלת הפרס צוין כי בנוסף למסירות שלהם למען הקהילה באיטליה בעת משבר הקורונה, גילו שליחי השומר הצעיר העולמי ובני עקיבא, אשר פעלו ברומא בשלוש השנים האחרונות, יצירתיות לאורך כל שלוש שנות שליחותם: הם הרחיבו את הפעילות בקרב חניכים ובוגרים של תנועות הנוער, קידמו פרויקטים שחיברו יהודים בקהילות קטנות ברחבי איטליה אל הקהילה הגדולה ברומא והובילו יוזמות להעמקת שיתוף הפעולה בין תנועת השומר הצעיר העולמי ותנועת בני עקיבא.

פרס "השליח המצטיין ע"ש שירי רחמים" מוענק מדי שנה על ידי הסוכנות היהודית ומשפחתה של שירי ז״ל לשליחים ושליחות חוזרים, אשר עשו עבודה יוצאת דופן וייחודית במהלך שליחותם. הפרס מוענק לזכרה של שירי ז"ל, אשר בלטה כשליחה של הסוכנות היהודית בפיירפקס, וירג'יניה, ונפטרה ממחלת הסרטן לפני 6 שנים כשהיא בת 31 שנים בלבד. אורן שפילמן וחנן מגל יזכו כל אחד במענק על סך של 5000 שקלים, מקרן שהוקמה על ידי משפחת רחמים והסוכנות היהודית לזכרה של שירי ז"ל.