שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ביקר היום (ראשון) במפקדת "אלון" שבבסיס פיקוד העורף, ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית תא"ל ניסן דוידי, עוזר השר להתגוננות משה אדרי וראש המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא, ברקע העלייה הנמשכת בתחלואה בנגיף הקורונה.

במהלך ביקורו אמר גנץ, כי "אנחנו נבצע השבוע עבודה על היציאה מהסגר, על פתיחת האיים הירוקים ועל פתיחת התרבות עם הדרכון הירוק וגם על החזרת המסחר. נמשיך לעמוד על כך שמערכת החינוך תהיה הראשונה לחזור. חשוב שנתחיל שיח מידי עם המורים על החזרת ימי לימודים במהלך הקיץ והחופשות הקרובות. חייבים לתגמל אותם ובשביל שזה יקרה חייבים להתחיל את השיח עכשיו. החינוך וחזרת הכלכלה חייבים להיות על המסלול. החיסונים אינם מטרה, הם אמצעי לחזרה נכונה ובריאה לשגרה. מה שיקבע זה שיתוף הפעולה של הציבור והמשמעת של כל אחד מאיתנו באופן שיאפשר להתגבר על המחלה הזו בהקדם".

"אנחנו רוצים לראות תחלואה יורדת לעומת כמות חיסונים עולה" אמר השר והוסיף: "רוצים לראות את מקדם ההדבקה יורד, ואת מספר החולים יורד. אם כבר נכנסנו לסגר, צריך למצות אותו עד סיום".

לסיום אמר, כי הוא סבור ש"צריכה להיות מדיניות בריאותית שבאה ממשרד הבריאות והרשויות צריכות להקשיב למדינה. כל אחד צריך לנהוג ולהראות דוגמה אישית ראויה. יש עוד מספר ימי סגר וצריך להמשיך להוות דוגמה".

בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מוקדם יותר היום התרחש עימות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין גנץ, כאשר עם תחילת ישיבת המנהל האזרחי שדנה באישור בנייה פלסטינית, יצרו גורמים מלשכת ראש הממשלה קשר ישיר עם נציגי המנהל האזרחי וביקשו לעצור את הדיון בעיצומו. גורמי הצבא פעלו בנוהל המקובל ועידכנו את לשכת שר הביטחון שהנחה אותם להמשיך בישיבה.

בעקבות ניסיון ההתערבות של ראש הממשלה מול גורמי צה״ל, בנושא שבסמכותו של שר הביטחון, גנץ הנחה את מערכת הביטחון והמנהל האזרחי להתנהל בצינורות המקובלים.