עיתונאי "מעריב" ושדרן 103FM בן כספית, שאביו יצחק כספית ז"ל הלך לעולמו בשבוע שעבר, שיתף היום (ראשון) את ינון מגל בתוכניתם ב-103FM בשבוע הקשה שעבר עליו: "חשבתי שהקורונה תייצר שבעה מאוד שקטה, זה לא היה בדיוק ככה. הקפדנו מאוד". עוד אמר: "אל תעשו את השגיאה שלי. אם ההורים עדיין בחיים, דברו איתם עכשיו". 

ינון: "מה שלומך בן? אתה באמצע אבל ואירוע דרמטי, אמנם אבא שלך לא היה צעיר אבל אבא זה אבא".

בן: "בן כמה היית כששלך הלך?"

ינון: "32".

בן: "עברנו שבוע מאוד אינטנסיבי, חשבתי שהקורונה תייצר שבעה מאוד שקטה, זה לא היה בדיוק ככה. הקפדנו מאוד כי לא היו אצלנו בבית יותר מחמישה אנשים בבת אחת אבל בכל זאת אנשים באו. אתה באת, היחיד שבא בלי תיאום אגב והבאת משהו די מקסים, תסביר אתה".

ינון:  הבאתי כל מיני פרקי תהילים ומשניות לעילוי נשמתו של אביך, חב"דניק מהחברותא שלי הכין".

בן: "על השם של אבא שלי, זה לא סתם, ואנו גם משתמשים ונשתמש בזה".

ינון: "ריגש אותי שהקבורה הייתה יהודית".

בן: "אתה נורמלי? באמת הצלחתי לשכנע אותך שאני לא יהודי?".

ינון: "יש אנשים שלא עושים היום ברית מילה, השם ישמור ויציל".

בן: "לא עושים ברית מילה עשירית מכת מתנגדי החיסונים, ואני לא מדבר על חיסוני הקורונה. אלו תופעות שוליים, אבא שלי נולד יהודי ולמד בחדר. קראנו את כל הביוגרפיה שלו, פרסמתי שני טורים כי אני מטורלל כמובן שלא יכולתי שלא לפרסם, וקיבלתי עליהם את כל התגובות הכי רבות ומשוגעות שקיבלתי בכל הקריירה, חיבורים מטורפים, אנשים שהיו מפקדים שלו בבריגדה. הסיפור של אבא שלי זה הסיפור של כולם, סיפרתי אותו כי זה הסיפור של הקמת המדינה. אל תעשו את השגיאה שלי ושל רוב הדור שלנו. אם ההורים עדיין בחיים וצלולים, דברו איתם עכשיו. אני מוצא את עצמי להרים כל אבן ואבי היה, אפשר היה לדבר איתו".

ינון: "האירוע של השבעה הוא דרמטי וחזק, אתה עובד טלטלה גדולה, מכניס אותך למסגרת, שבעה ימים שאנשים באים ואתה קורא ומתוודע לדברים וצחוקים ובכי".

בן: "אתה מכיר את יחסי לדת, זה אחד ממנהגי היהדות המדהימים. זה שומר עליך, יש לך כל היום מה לעשות ואתה שומע דברים שלא ידעת, הבעיה היא אחרי השבעה".

ינון: "אבי ז"ל מת מאוד בהפתעה בגיל צעיר יחסית, ומאוד הקפדתי על דיני האבלות. הרגשתי שזה מאוד עזר לי להתאושש בחיים. הייתי בטלטלה גדולה מאוד כשזה קרה, והמנהגים כאילו ריפאו לי את הנפש, אחר כך יכולתי להתנתק".