מפלגת תל"ם (תנועה לאומית ממלכתית) היא מפלגת מרכז-ימין ישראלית שהוקמה על ידי הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון. בבחירות לכנסת ה-21, ה-22 וה-23 רצה המפלגה עם חוסן לישראל ויש עתיד ברשימה משותפת בשם כחול לבן, בראשות בני גנץ. לאחר הקמת ממשלת ישראל ה-35 והתפרקות כחול לבן הייתה חלק מסיעת יש עתיד–תל"ם. לקראת הבחירות לכנסת ה-24 הכריז יעלון על ריצה עצמאית של המפלגה.

בוגי יעלון תוקף את נתניהו: "המדינה שייכת לאזרחים ולא לשליט"

יעלון נחשב מאז התפטרותו מתפקיד שר הביטחון במאי 2016 לאחד ממבקריו הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובשל כך נמנית המפלגה על מחנה "רק לא ביבי" באופן מובהק. יעלון חזר פעמים רבות על מטרתו להביא להחלפת השלטון ועל נכונותו לשבת בכל ממשלה שתביא להחלפת נתניהו. בנוסף, מדגישה המפלגה את חשיבותה של מדינת ישראל בארץ ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה, משגשגת ומוסרית, תוך המשך הדגשת הערכים והמסורת היהודית.

עוד קוראת המפלגה להבטחת ריבונות וביטחונה של מדינת ישראל, עידוד כלכלה חופשית ופתוחה לעולם ושיפור השירותים והתשתיות תוך הפחתת הבירוקרטיה והרגולציה. עוד מבטיחה המפלגה להבטיח קביעת סדרי עדיפויות חדשים בכל הנוגע למימון ותקצוב וחלוקת משאבים. המפלגה תפעל לטיפוח התרבות, החברה, הספורט והפנאי באופן שוויוני ומייצג בין כל הקבוצות השונות במדינה. 

מלבד יעלון, במפלגת תל"ם חברי חברי הכנסת אורלי פרומן, אנדריי קוז'ינוב ויזהר שי, וכן קרן מאיר רובינשטיין, גונן בן יצחק  ופרופ' חגי לוין.

בתחילת פברואר 2021 הודיע יעלון כי יפרוש מהחיים הפוליטיים וכל סיעת תל"ם לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-24.