קבוצה של ישראלים וישראליות יצאה בקמפיין מימון המונים לתמיכה בנשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, וסגניתו, קמלה האריס. מטרת הקמפיין היא להראות כי אזרחי ישראל אינם תומכי טראמפ בלבד, וכי הידידות בין ישראל לארה"ב ניצבת מעל לכל.

ביידן מציג את תוכנית הסיוע הכלכלית למאבק בקורונה בארה"ב (צילום: רויטרס)

"פתחנו את פרויקט מימון ההמונים כדי להראות שיש ישראלים אחרים, שהתמיכה הקולקטיבית בטראמפ לא מייצגת אותם", אומרת יעל פתיר, מיוזמי הפרויקט, פעילת שלום שהובילה מאבק בתוכנית הסיפוח, וקודם לכן ניהלה את שדולת ג'יי סטריט בישראל ועבדה במרכז פרס לשלום.

"בעבר זכינו למעמד מיוחד. ישראל הייתה בליבן של שתי המפלגות. אבל הניכוס של טראמפ יצר נזק בה ישראל עלולה להיות מזוהה עם הגורמים הקיצוניים ביותר בארה"ב כולל אלה שהשתתפו בניסיון ההפיכה, בפריצה לגבעת הקפיטול בשבוע שעבר. עלינו להראות כי ישראל היא לא רק מעוז טראמפיסטי אלא בעלת ברית של ארה"ב, ללא קשר לנשיא הנבחר", הוסיפה.

יוזמי הקמפיין ביקשו להעלות את שלטי החוצות לאחר השבעת בנשיא האמריקאי, ברביעי הקרוב. עד כה נאספו כרבע מהמשאבים הדרושים, והיוזמים מקווים כי בימים הנוספים יגיעו לסכום המבוקש.

בין היתר, נכתב בקמפיין כי: "מול האירועים הקשים בוושינגטון, מול ההסתה, הפייק-ניוז והפגיעה בערכים דמוקרטים, המוכרים לנו, אנחנו רואים את התקווה החדשה. תקווה שמעירים בנו כל אותם אזרחים ואזרחיות שבחרו בשינוי. לכן התארגנו, אזרחיות ואזרחים ישראלים, לברך יחד בקול גדול וחזק, את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס על ניצחונם, ואת הציבור האמריקאי כולו על ניצחונה של הדמוקרטיה. לאחל לכולנו עתיד בטוח ומאוחד יותר, הנשען על הערכים הדמוקרטים המחברים בין מדינותינו".