יועץ התקשורת יוסי לוי, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הערב (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM על הבחירות הקרבות ועל התנהלות הממשלה עם משבר הקורונה, וניתח את התנהלותו של רה"מ ואת חיזורו אחרי המגזר הערבי: "שוב נתניהו מוכיח שהוא קמפיינר מעולה, אין לו מעצורים או קווים אדומים, והוא מוכן לעשות הכל".עוד הוסיף: "העניין הוא שאצל בנימין נתניהו מתחיל יום אחרי שהבחירות הקודמות מסתיימות, והוא כבר חושב איך הוא נבחר בפעם הבאה. כשהדבר היחיד שמוליך אותך הוא איך להישאר על הכיסא אז אלו התוצאות". 



עד כמה ההחלטות סביב החל"ת נובעות משיקולים פוליטיים או שמחליטים לגופו של מפעל?
"זה לא מפתיע בכלל שזה נובע משיקולים פוליטיים. הרי אם הקורונה הפכה להיות נושא פוליטי, ומי שאומר את זה זה לא יוסי לוי, אומר את זה ראש הממשלה בנימין נתניהו במו פיו אל מול המצלמות. הוא אומר 'כשהקורונה עולה אנחנו יורדים, וכשהקורונה יורדת אנחנו עולים', כלומר, כל עניין החיסונים והמתים הכל זה עניין פוליטי. זה בכלל לא עניין של חיי אדם, זה לא עניין אנושי, הכל עניין של איך כלי המשחק מונחים על לוח השחמט. הכל סביב השאלה איך מגיעים ליעד.

זה שחודשיים לפני בחירות החלטות מתקבלות משיקולים פוליטיים זה די ברור. העניין הוא שאצל בנימין נתניהו מתחיל יום אחרי שהבחירות הקודמות מסתיימות, והוא כבר חושב איך הוא נבחר בפעם הבאה. כשהדבר היחיד שמוליך אותך הוא איך להישאר על הכיסא אז אלו התוצאות". 

האם אתה רואה עכשיו איזושהי תחזית לשינוי?
"קודם כל היריבים הפוליטיים של נתניהו צריכים להבין את המגרש ואת המפה, ולדעתי לא נראה שהם ממש מבינים את זה. הם צריכים להבין שהם מתמודדים מול הקמפיינר מספר אחת בעולם. צריך לתת לו את הקרדיט, ולהבין שמדובר בגאון פוליטי. זו נקודת ההתחלה, ובלי זה אי אפשר באמת להתקדם קדימה. הוא ניצח מערכות בחירות יותר מכל אדם אחר בעולם, ולנצח מערכת בחירות לא אומר להביא הכי הרבה מנדטים אלא להיות בסוף ראש ממשלה. הוא מצליח בזה. נתניהו מצליח לעשות את זה פעם אחר פעם. 

ומה בדבר המגזר הערבי והחיזורים שלו אחר הקול הערבי? הרי אם מישהו מהצד השני היה חושב לעשות דבר כזה הוא לא היה מאפשר להם לעשות את זה.
"עכשיו הוא נתן את הלגיטימציה לעשות את זה. שוב נתניהו מוכיח שהוא קמפיינר מעולה, אין לו מעצורים או קווים אדומים, והוא מוכן לעשות הכל. היום הוא יגיע לנצרת, ומחר לרהט. אין לו שום בעיה. מבחינתו, המטרה מקדשת את האמצעים. היריבים שלו צריכים ללמוד את זה. הבעיה של מחנה האנטי ביבי או המחנה הדמוקרטי היא שאין לו מועמד אחד שהוא מתקבץ סביבו". 

מה בדבר מה שאריה דרעי הבטיח לבנט וסער? כמה מנדטים ההבטחה שלו תוריד להם?
"ההבטחה שלו שהם ישבו בממשלה בתפקידים בכירים הייתה יכולה להיות פיגוע גדול אלמלא הוא נתן הבטחה לגנץ שהוא יהיה ראש ממשלה". 

נכון, אבל שוכחים אצלנו הכל. רק עיתונאים ויועצים אסטרטגים זוכרים. 
"בגלל זה אני חושב שאת ההבטחות של דרעי עלינו לקחת בעירבון מוגבל. מה שכן, אין ספק שהכוונה הייתה לגרום להם לפיגוע, ולהוריד אותם במנדטים". 

אתה חושב שהבחירות הבאות יהיו סופיות?
"ממש לא. לדעתי תהיה בעיה להרכיב ממשלה גם אחרי הבחירות הבאות".