המפיק המוזיקלי פיל ספקטור מת היום (ראשון) בגיל 81, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. ספקטור היה ידוע כאחד ממפיקי התקליטים המשפיעים והמצליחים ביותר בעולם. ספקטור, פרץ לתודעה בשנות ה-60 לאחר שהלחין להיטים עבור מספר לא מבוטל של להקות. יצירתו המוכרת של ספקטור היא ככל הנראה "חומת הסאונד" אשר אפיינה רבות מלהיטי המוזיקה באותן השנים.

מותו אושר על ידי הרשויות בקליפורניה, שם ריצה ספקטור עונש מאסר מאז 2009, לאחר הרשעתו ברצח לאנה קלארקסון, מארחת במועדון לילה, אותה הביא לביתו בשנת 2003. לפי ההודעה, ספקטור מת מחוץ לבית הסוהר, בבית חולים חיצוני. סיבת מותו של ספקטור לא צוינה בהודעה.

פיל ספקטור בבית המשפט (צילום: REUTERS/Robyn Beck/Pool/File Photo)
פיל ספקטור בבית המשפט (צילום: REUTERS/Robyn Beck/Pool/File Photo)

הצלחתו הראשונה של ספקטור הגיעה עוד בנעוריו, אז פרסם יחד עם שני חבריו ללהקת "הדובונים" את הבלדה "To know him is to love him", שמכרה למעלה ממיליון עותקים. לאחר מכן עבר ספקטור לתפקד כמפיק תקליטים, תפקיד בו הפך לאגדה בתחום המוזיקה. "היו לפניו מפיקים שכתבו שירים, אך אף אחד לא היה החבילה השלמה כמו פיל", אמר המפיק המוזיקלי ג'רי לייבר למגזין הרולינג סטונס בשנת 2005. 

את "חומת הסאונד" המציא ושכלל ספקטור באולפני גולד סטאר בלוס אנג'לס, שם עבד יחד עם המהנדס לארי לוין, המעבד המוזיקלי ג'ק ניצשה ומספר מוזיקאים נוספים. הצליל, אשר מורכב מצליל גיטרות, בסים וקלידים אשר מעורבבים זה בזה, הפך להיות אחד הצלילים המזוהים ביותר עם להיטי הפופ והרוק של שנות ה-60.

"התקליטים בנויים כמו אופרה של וגנר", אמר ספקטור בראיון בשנת 1964. "הם מתחילים בפשטות ומסתיימים בכוח דינמי בעל משמעות כוונה", סיפר אז.