לא "הפלג הפרוגרסיבי-שמאלני במפלגה הדמוקרטית" צריך להדאיג. איום אמיתי חמור פי כמה לדמוקרטיה בארה"ב הוא הפלג הקיצוני, הגזעני, הטראמפיסטי שנוצר, חי ובועט במפלגה הרפובליקנית.        

פרשנים מומחים לארה"ב באמצעי התקשורת בישראל הזהירו והתריעו בדיווחים ומאמרי פרשנות מפני מה שהגדירו "הפלג הפרגרוסיבי, שמאלני במפלגה הדמוקרטית", שלהערכותיהם "גורם לסחף נגד ישראל במפלגה". בשבועות האחרונים, בעת שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן עסק במינויים לקבינט הצפוי שלו ובמיוחד עתה ששמותיהם וזהותם של השרים בקבינט שלו ידועים, הפחד וההתרעות מ"הפלג השמאלני" במפלגה הדמוקרטית נראים כאיום-תעתועים, כשטויות.

אין בקבינט של ג'ו ביידן או בקרב מינוייו למשרות בכירות בממשלו אף לא דמות אחת, אף לא בכיר אחד ולא בכירה אחת שמזוהים כמי ששייכים לפלג הפרגרוסיבי. ברני סנדרס ואליזבט ווארן נעלמו לגמרי. לא שומעים ולא רואים אותם. הם לא קיבלו ואפילו לא נשקלו כמועמדים לקבינט של ביידן. גם דמויות אחרות ששמם הוזכר כנמנים עם ה"פלג המסוכן במפלגה הדמוקרטית", כמו חברת הקונגרסאלכסנדריה קורטס וחברותיה חברות הקונגרס המוסלמית והפלשתינית נעלמו.

בשקט, בדרך השלווה שלו ובלי לעורר תשומת לב, ג'ו ביידן התעלם מכל מי שמזוהה כקיצוני, או יוצא דופן בהשקפותיו הפוליטיות והחברתיות. הוא הקפיד והעדיף מקצועניות, אנשים ונשים שהוא הכיר כבעלי ניסיון עשיר בתחומים שעליהם הופקדו. 

במפלגה הרפובליקנית שהחל מהשבוע תהיה באופוזיציה לארבע השנים הבאות, דווקא תבוסתו של דונלד טראמפ השאירה מה שפרשנים בוושינגטון ובניו יורק מגדירים "פלג קיצוני וקנאי" של פעילים בכירים במפלגה הרפובליקנית, ביניהם נושאי משרות בכירות בבירות מדינות אחדות באר"'ב.

מדובר, לטענות והערכות הפרשנים, בפעילים ופעילות שתמיכתם ואהדתם לדונלד טראמפ לא פחתה כלל ואפילו גברה והתעצמה. הם מאמינים לטענת טראמפ שתוצאות הבחירות אכן זוייפו. יש מהם אפילו מי שמשוכנעים שאפשרי להשאיר את דונלד טראמפ בתפקידו כנשיא.

לפי דיווחים שפורסמו בסוף השבוע באמצעי התקשורת בארה"ב האפ-בי-איי בודק חשדות שחברי קונגרס רפובליקנים סייעו לבריונים שהשתלטו על בניין הסנאט ופתחו להם דלתות של לשכות חברי הקונגרס.

בכתבת תחקיר שפורסמה בניו יורק טיימס, העיתון טוען כי"טראמפ שומר על שליטה במפלגה הרפובליקנית ברמת המדינות והשלטון המקומי". בכתבה מפרסם העיתון התבטאויות והצהרות של תמיכה ואהדה לטראמפ מצד פעילים ופעילות רפובליקנים שמהן משתמע ש"בעת שדונלד טראמפ מתכונן לעזוב את הבית הלבן, הרעיונות שלו ממשיכים לפרוח בחוגים רפובליקנים ברחבי המדינה. הלאומניות הלבנה שלו, התאוריות חסרות הבסיס שלו על קונספירציות נגדו שהוא שיווק בארבע שנות כהונתו השתרשו והתעצמו בקרב עסקנים, בכירים ונושאי כהונות רפובליקנים ברמות המקומיות".

העיתון מדווח כי "ראיונות עם 40 עסקנים רפובליקנים מקומיים שהתקיימו אחרי המהומות בגבעת הקפיטול העלו כי מסירותם לטראמפ היא בעלת אופי דתי. הם לא מאשימים את טראמפ כאחראי לאלימות שאירעה בהפגנות והעובדה שבכירים רפובליקנים בקונגרס התבטאו נגד טראמפ רק חיזקה והעצימה את מסירותם לטראמפ".

העתון  מצטט רפובליקנית, חברת סנאט מקומי במדינת ווירג'יניה, אמנדה צ'ייס (Amanda chase) שהודיעה כי היא מתכוננת להתמודד על כהונת מושל המדינה, שאמרה בראיון ש'דונלד טראמפ הוא זה שיושבע לנשיא השבוע'". בכיר רפובליקני ידוע במדינה אוהיו, דייוו וואסנר (dave wesener) אמר בראיו לעתון, ש"תוצאותהבחירות לנשיאות היו מזוייפות".

האיש האשים "בכירים רפובליקנים שלא עשו מספיק כדי להוכיח זאת". העתון טוען כי "התמיכה והמסירות הנמשכת לדונלד טראמפ צפויה לשמור ולשמר את השפעתו במפלגה הרפובליקנית הרבה זמן אחרי שיעזוב את הבית הלבן".