יושב ראש מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער הודיע הערב (ראשון) כי ידרוש מכל עובדי המפלגה לעבור בדיקת פוליגרף. ההחלטה נובעת מתוך חששו של סער כי קיימת "חפרפרת" בין עובדיו אשר תדליף החוצה פרטים מקמפיין הבחירות. בנוסף, עמית סגל פרסם הערב כי גדעון סער שכר את שירותיהם של ארבעה יועצים אסטרטגיים אמריקניים, אשר היו אמונים על "פרויקט לינקולן" שנועד להביא להפסדו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

בקמפיין, הם פעלו נגדו בצורה מתוחכמת על מנת לשכנע רפובליקנים שהנשיא לא מייצג יותר אותם ואת ערכיהם. ככל הנראה, סער מתכוון בקמפיין הבחירות הנוכחי לעבוד על קו דומה בקרב מצביעי הליכוד.

גדעון סער בראיון. צילום: ערוץ הכנסת

סער אינו הראשון שמקבל החלטה שכזו בפוליטיקה הישראלית. בחודש נובמבר האחרון פנה שר הביטחון ויו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ אל חברי מפלגתו וביקש שיעברו כולם בדיקת פוליגרף, לאחר שהודלף לתקשורת שבמהלך ישיבת הסיעה אמר גנץ כי אינו מאמין שנתניהו יקיים את הרוטציה, עליה חתמו בהסכם הקואליציוני.

תגובת מפלגת תקווה חדשה: "מדובר בחלק מסטנדרט העבודה המקובל בעת קבלת עובדים בקמפיין תקווה חדשה, כמו בכל ארגון שמקפיד על אבטחת מידע הדוקה".

כזכור, סער הקים את ''תקווה חדשה'' בחודש דצמבר האחרון, מספר ימים לפני פיזור הכנסת ה-23, והצהיר כי בבחירות הקרובות יתמודד על תפקיד ראש הממשלה. לסער, שפרש ממפלגת הליכוד, הצטרף השר להשכלה גבוהה לשעבר זאב אלקין, אף הוא מהליכוד, כמו גם יפעת שאשא-ביטון, צבי האוזר ויועז הנדל.