הבולשת הפדרלית בוחנת חשדות שלפיהם גורמים זרים סיפקו סיוע פיננסי למתפרעים מהימין הקיצוני, שארגנו את ההסתערות על גבעת הקפיטול החודש. במקביל, רשויות אכיפת החוק במדינות ארה"ב מגבירות את צעדי האבטחה מחשש להתקפות דומות בעת השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ביום רביעי.

רשת NBC דיווחה, בהסתמך על גורמים בכירים ב־FBI, כי במסגרת החקירה סביב הסתערות תומכיו של דונלד טראמפ על בניין הקונגרס ב־6 בינואר, בודק האגף לריגול נגדי של הבולשת אם ממשלות, ארגונים או אישים בחו"ל מימנו גורמים קיצוניים שהיו מעורבים בהכנות להתקפה.
אחד המקרים שנבדקו - העברה של 500 אלף דולר במטבעות ביטקוין ב־8 בדצמבר על ידי מתכנת מחשבים צרפתי, ששם קץ לחייו מיד לאחר ביצוע התשלומים.

הכספים הגיעו ל־22 ארנקים אלקטרוניים, מרביתם שייכים לארגונים ואישים בולטים בימין הקיצוני, ובהם מגיש הפודקאסט ניק פואנטס, שקיבל כמחצית מהסכום. פואנטס טען כי הוא לא פרץ לקונגרס, אולם תומכים שלו תועדו בתוך הבניין.

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)


בינתיים נמשכת הכוננות מחשש להתפרעויות של חמושים תומכי טראמפ לקראת ההשבעה של ביידן בעוד יומיים. מלבד צעדי האבטחה החריגים במרכז וושינגטון הבירה, גם בערי הבירה של מדינות ארה"ב נערכות רשויות אכיפת החוק לאפשרות של הפגנות אלימות ליד מבני הממשל המקומיים.

כוחות של המשמר הלאומי הוזרמו לערים כדי לסייע לכוחות השיטור העירוניים והמדינתיים, ומחסומים הוצבו בקרבת מבני השלטון שחלונותיהם מוגנו. "אנחנו מוכנים למקרה ששני אנשים יופיעו, וגם אם יופיעו אלפי אנשים נוכל לטפל בזה", אמר מפקד משטרת מישיגן מייקל שאו, שמפקח על האבטחה של בניין הממשל בעיר לנסינג - אחד המאוימים ביותר בארה"ב.

בצל המתיחות, הנשיא הנכנס כבר נערך להתחיל בעבודתו ביום רביעי, מיד לאחר ההשבעה. על פי הדיווחים בארה"ב, ביידן מתכוון לפרסם שורה של צווים נשיאותיים שיבטלו צעדים של הממשל היוצא, כולל חזרה להסכם האקלים, ביטול האיסור על כניסת אזרחים של מדינות מוסלמיות, בנוסף לחובה של עטיית מסיכות במבנים פדרליים.

כמו כן, ביידן צפוי לשלוח בימים הראשונים לכהונתו הצעות חוק חדשות, כולל הצעה לרפורמה מקיפה בתחום ההגירה ותוכנית סיוע כלכלית בשווי של 1.9 טריליון דולר. "הנשיא הנבחר ביידן ינקוט פעולה - לא רק כדי לבטל את הנזקים העצומים של ממשל טראמפ - אלא כדי להתחיל להניע את המדינה קדימה", מסר ראש סגל הבית הלבן הנכנס רון קליין.