אמש פורסמו בחדשות 12 הקלטות של מנהיג "השולמנים", אביר קארה, בהן הוא נשמע אומר שבימים הקרובים יכריז על חבירה לגדעון סער או לנפתלי בנט. הבוקר (שני) שוחח קארה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

ראיון של אביר קארה בערוץ הכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

אתמול בהקלטות של עמליה דואק ב'חדשות 12', אתה אומר שם, 'אני עכשיו מתלבט בין בנט לבין סער', מול מי אתה במשא ומתן עכשיו?
"אני לא אומר שם רק את זה, אני אומר שיש לנו גם את האפשרות להקים מפלגה מחר בבוקר".

אתה אומר, או סער או בנט או מפלגה עצמאית?
"לא, קודם כל אני אומר שיש ארבע הצעות ממספר מפלגות. חלק מהדברים שם אולי יצאו מהקשרם בנושא כזה או אחר. מה שאני אומר או מה שאנחנו אומרים, זה חד משמעית, שבתוך הסקרים הפנימיים שאנחנו רואים, יש לנו סקרים מאוד מחמיאים".

אבל אמרת שלבד אתם לא שווים כלום.
"לא, זה לא ממש מדויק. זאת הייתה שיחה ארוכה, דיברנו על ארבע מפלגות של עצמאים כביכול שקמו וקוראות לעצמאים לבוא אליהם, את הדבר הזה אין שום סיכוי ללכת ולעשות".

כלומר אתה אומר, לבד אנחנו לא עוברים את אחוז החסימה, אבל ביחד אנחנו יכולים להיות שמונה מנדטים?
"בטח, חד משמעית".

מה אתה אומר לכל מי שחושב שבעצם להצביע ל'שולמנים' זה להצביע לביבי.
"חד משמעית לא. בהצעה שאני קיבלתי, היו זוחלים על גחונם הרבה מאוד מהאנשים, שרוב האנשים ששומעים אותנו עכשיו הצביעו להם, וזה גם קרה פעם אחר פעם. אז הייתה לנו הצעה על השולחן, אנחנו סירבנו לה".

גדעון סער אומר, 'אני ישבתי עם נתניהו', אלקין אומר, 'אני ישבתי עם נתניהו, הוא פעל לא נכון, לכן עכשיו אני רץ לבד ואני לא אחבור אליו'. אתה לא אומר את זה.
"אמרו רבים וטובים לפניי שהם לא יחברו לנתניהו, והם זחלו על גחונם לתוך ממשלת נתניהו".

הוא רצה לשריין אותך.
"נכון. תראו, הסיבות לסירוב אצלי הן סיבות ענייניות. אני חושב שיש קבוצות של אינטרס ולחץ שהשתלטו על הליכוד והן מנסות לשרת דברים אחרים".  

למה התכוונת כשאמרת 'העצמאים כפויי טובה' בהקלטות.
"יש שם דברים שהוצאו מהקשרם. בגדול, יש קבוצה קטנה של אנשים שלא משנה כמה אתה מזיע בשבילם, הם ימשיכו לבוא בטענות. אני יכול להגיד לך שאני באופן אישי, וגם המשפחה שלי, חווינו איומים מאוד קשים במהלך השנה האחרונה. יש הרבה מאוד גורמים, גם פוליטים שגרמו לאנשים להשיב רעה תחת טובה".

ממי קיבלת איומים?
"אחרי התוכנית של אופירה וברקוביץ' צבעו אותי בצבע. עד אופירה וברקוביץ' כולם היו בטוחים ש'השולמנים' זה ארגון שמאל וביום למחרת הפכת להיות בצבע, וזה הכי קל, כי מדינת ישראל מתחלקת היום לשניים - 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי'. מאותו רגע, אנחנו קיבלנו איומים גם על החיים שלי, גם על החיים של הבית שלי, גם הרבה מאוד אנשים שעשו דברים שהם מאוד חמורים. והקליטו אותי הרבה פעמים בכל מיני סיטואציות כאלה ואיימו עלינו".

ניסו לסחוט אותך?
"חד משמעית, מה זאת אומרת? גם ניסו לסחוט אותי, גם עשו עלינו מעקבים. גם היה עליי מעקב פרטי".

למה הצבעת בבחירות הקודמות?
"אני הצבעתי לנפתלי בנט בכל הבחירות. מעולם לא הצבעתי לליכוד. פעם אחת הצבעתי לאיחוד הלאומי. הרבה מאוד מהדברים שאומרים בליכוד, אלה דברים שאני מסכים איתם, אבל לא מבצעים אותם. יש כוחות אחרים כרגע שעושים שם דברים אחרים".

יש ב'שולמנים' שתולים?
"בטח".

מי עומד מאחורי הדברים האלה? קבוצות עצמאים אחרות?    
"גם, וגם מגופים פוליטים, וגם מקבוצות עצמאים אחרות, וגם מההסתדרות, וגם גופים פנימיים שרוצים לקום ולעשות כל מיני דברים כאלה ואחרים".

רועי כהן (נשיא ארגון העצמאים להב) מפריע לך?
"לא, אני חושב שמבחינה אידאולוגית יש בינינו דברים שאנחנו לא מסכימים איתם, אבל חד משמעית לא".