תושב פתח תקווה בשנות ה-30 לחייו נעצר אמש בתל אביב בחשד לסחר בסמים כשברשותו יותר מ-200 מנות הרואין וקוקאין. בהמשך היום (שני) הוא יובא לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. 

החשוד נעצר אמש במהלך פעילות אכיפה יזומה של שוטרי תחנת שרת, שאיתרו אותו במבנה נטוש המשמש לפי החשד כ"תחנת סמים" ברחוב עקיבא איגר בדרום תל אביב, כשברשותו כ-210 מנות של חומר החשוד כסם מסוג הירואין וקוקאין, מחולקות ומוכנות להפצה. 

הוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה בסיומה נכלא והבוקר תבקש המשטרה בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

ניידת משטרה בזירה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה בזירה (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, לפני שבועיים סוכן סמוי שהפעילה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה במהלך השנה האחרונה הביא להפללתם של 35 עבריינים מהמגזר הערבי, כשלפחות 18 מהם קשורים לעבירות של סחר בנשק. בין העצורים קצין צה"ל שהשתחרר מהשירות לפני כשלוש שנים ומספר בעלי עסקים, ספרים, מאמן חדר כושר, ומנהל משמרת במפעל מרביתם מאזור דיר אל אסד, נצרת, ריינה, שפרעם וכרמיאל שסחרו בסמים ובנשק במקביל לעיסוקיהם החוקיים כביכול. 

הסוכן, יוצא חבר העמים שעלה לארץ בגיל 10 עם אימו, סיים מסלול לימודים רגיל ושירת בצה"ל כלוחם בחטיבת כפיר, עד שאותר על ידי מערך גיוס הסוכנים של משטרת ישראל כשביקש להתגייס למשטרה. הוא עבר הכשרה משטרתית מיוחדת על מנת שיוכל להטמיע עצמו בקרב העבריינים ולהתערות באורח החיים שלהם במיוחד בקרב המגזר הערבי. 

במהלך הפעלתו, ביצע ותיעד עשרות עסקאות, במהלכן רכש סמים מסוגים שונים כקוקאין, כדורי אקסטזי ו-MDMA ונשק, בכללו חמישה אקדחים, שלושה תתי מקלע מסוג קרלו ושני רימוני נשק והצליח לאסוף ראיות ולהביא להפללתם של החשודים. כמו כן, במהלך הפעילות אותר נשק ששימש לביצוע ירי לעבר שוטרים בדיר אל אסד לפני כחצי שנה.