עשרות דיפלומטים בישראל וברחבי העולם נרתמו ויוצאים יחד ליוזמה משותפת במסגרתה מדליקים את הנר ויוצרים טקס זיכרון אישי לקורבנות השואה. הדיפלומטים הישראלים ברחבי העולם ביחד עם השגרירים הזרים בישראל, יצטלמו עם נר זיכרון מיוחד שהכינה עמותת "שם ונר" הנושא תווית עם שם של אדם שנספה בשואה ועם פרטים על חייו של האדם שמו, היכן נולד, מקצועו ועוד. בין מדליקי הנרות יהיה גם שר החוץ גבי אשכנזי, שמוביל את הפרויקט במשרד החוץ.

התמונות עם נר הזיכרון יעלו בכל המדיות החברתיות בתוספת משפט זיכרון ותיוג של העמותה והשגרירים. 

השנה יתקיים כבכל שנה ביום השואה הבינלאומי, טקס ממלכתי באו"ם. השנה ידליק גלעד ארדן שגריר ישראל באו"ם, נר זיכרון אישי הנושא תווית עם סיפורו האישי של האדם הנספה ובמקביל אליו, ניצולת שואה תדליק בישראל נר זיכרון לזכר בני משפחתו שנספו. הדלקת הנר בישראל תשודר על מסכים במהלך הטקס באו"ם. בנוסף תקיים העמותה יחד עם משרד החוץ פעילויות נוספות במטרה להנציח את זיכרון השואה ולכבד את חיי הנספים. 

מטרת היוזמה של עמותת "שם ונר" שהוקמה ב-2013 היא ליצור מסורת לאומית להנצחת זיכרון השואה על ידי הדלקת נר נשמה אישי, בכל בית, בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. יצירת מסורת הדלקת הנר חשובה השנה יותר מתמיד נוכח העובדה שלצערנו הרב, מספר ניצולי השואה בארץ ובעולם הולך ומתמעט ולא רחוק היום בו לא יהיו עוד ניצולים שיוכלו לספר את סיפורם ומולם גדלים מכחישי השואה בעולם. כמו כן, עקב מחלת הקורונה שעדיין משתוללת בעולם וביטול טקסי זיכרון המוניים ישנו צורך יותר מתמיד לייצר טקס זיכרון אינטימי שכל אדם יכול לייצר בפרטיות בביתו.

מנכ"לית העמותה, נורה סיפרמן: "עמותת שם ונר שמה לה למטרה לפעול להנחלת זיכרון השואה לדורות הבאים. העמותה מייחסת חשיבות רבה לחייהם של הנספים עוד לפני פרוץ המלחמה ולסיפוריהם האישים של הנספים מתוך רצון ליצור היכרות והזדהות וכן לאפשר את הנצחת הפרט בקרב הציבור כולו. שאיפת העמותה הינה ליצור מסורת לאומית בה כל בית יהודי באשר הוא ידליק נר נשמה בערב יום השואה , לזכרו של אדם אשר נספה בשואה , ממש כמו בימים אחרים אותם מציינים במסורת היהודית. מאחר ויש נספים שלא נותרו בני משפחה שינציחו את זכרם אנו בפעולה הזאת מנציחים אותם". 

הפרויקט יוצא לפועל בסיוע של משרד החוץ, ומנהלת המחלקה למאבק באנטישמיות ושימור זיכרון במשרד החוץ, רות כהן-דאר: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט של עמותת "שם ונר" ומודים לעשרות השגרירים שמשתפים אתנו פעולה השנה כדי להבטיח שזכר הנספים ימשיך להדהד ברחבי העולם וכדי להבטיח שזיכרון השואה לא יעלם מהתודעה הציבורית העולמית. זאת חובה ואחריות מוסרית המוטלות על כתפי כולנו". 

עמותת שם ונר החלה את פעילותה בשנת 2013, מאז הודלקו כ-4.5 מיליון נרות זיכרון אישיים - בבתים, בתי ספר, רשויות ציבוריות, יחידות צה"ל, בכנסת ישראל, בבית הנשיא ובמגוון ארגונים, חברות ומוסדות ציבוריים. המנהג נהוג באופן נרחב בישראל וגם בקהילות השונות בעולם. מאגר השמות של העמותה מכיל למעלה מ-300,000 שמות שהוזנו על ידי הציבור- ניצולים, בני משפחה, מכרים של הקורבנות, תלמידי בית ספר, קהילות וממקורות אינטרנט מכובדים. 

מטרת העמותה הינה שימור זיכרון השואה בחיים לכל הדורות הבאים בדגש על שימור ועיסוק בחיים של האנשים לפני שהפכו להיות קורבנות, לזכור את שמותיהם, פניהם ואת זהותם שאותם ניסו למחוק.