נרי ירקוני, לשעבר ראש מנהל התעופה האזרחית, שוחח ב-103FM עם בן כספית ואריה אלדד על הסיבות שבגינן התמהמהה הממשלה באכיפה הדוקה יותר על הנוחתים והממריאים מבחינת נגיף קורונה. עוד הודף את הטענות לקשיים משפטיים: "מי שאומר שיש פה בעיה משפטית - זה קישקוש מקושקש".

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

אנחנו עושים סגר, נוקטים צעדים, אבל בפועל ממשיכים לייבא, למרות כל הדיבורים, רכבת אווירית של קורונה ומוטציות.
"הדיבורים על סגירת נתב"ג, בדיקות ובקרה היו כבר בטלוויזיה, על פני השטח החל מפברואר. אנו נמצאים בשלב מתקדם, אבל המחדל הזה לא החל לפני חודשיים, אלא לפני 11 חודשים".

מי מנע את הבדיקות כתנאי לכניסה לישראל?
"לא צריך למנוע את הבדיקות, אלא ליזום אותן. ברור לכולם שיש קורונה בעולם וברור שהיא תגיע, ואנו מדינת אי עם שדה תעופה אחד. אחת מבעיותינו הגדולות הפכה בפברואר 2020 ליתרון, ולא ניצלנו אותה. היה אפשר לעצור את נתב"ג לשלושה ימים, לעשות מערכת בקרה שבודקת מי נכנס לארץ ולנהל את הדבר הזה באופן מאורגן ומסודר. לא עשו כלום, זה לא שלא חשבו או דיברו על זה. גם כשהממשלה שקלה את זה, דיברו כל פעם על מגבלות ביציאה מן הארץ. 

עוד הוסיף: "גם כשיוצאים מנתב"ג בריאים לאחר בדיקה, חוזרים אחרי שבועיים. זה לא מעניין שעשו כאן בדיקה לפני היציאה. מרגע גילוי הקורונה בעולם נכנסו לישראל כארבעה מיליון אנשים. מרגע שהחלה הקורונה בארץ, נכנסו 750 מליון איש לפה".

כמו כן, ציין: "היה פה עוד דבר חמור. ראש הממשלה התגאה ואמר שהיינו הראשונים לסגור את השמיים. הוא כן מודע לחשיבות הדבר, אך הוא לא עשה כלום ויש פה בעיה. זו עצימת עיניים חמורה יותר מהתרשלות. זה קורה כל יום כבר הרבה זמן.

לבסוף, אמר: יש לנו נקודת זמן מסוימת בה אנו יכולים להתנקות מהווירוס, אך יש לנו חשד ממוטציות. אני חושב שצריך לעשות בקרה מסודרת כדי שלא ייכנס לפה חולה, אך הבעיה היא שאנו לא מסוגלים לעשות זאת כי מזייפים דברים. מי שאומר שיש כאן בעיה משפטית משקר את הציבור - זהו קשקוש מקושקש".