מטפס בן 37, שנפגע לפני 10 שנים בתאונת דרכים ונותר משותק מהמותניים ומטה, היה הראשון בהונג קונג, סין, שטיפס על יותר מ-250 מטרים של גורד שחקים. כשהוא קשור לרצועה שמחוברת אל כיסא הגלגלים שלו, לאי צ'י –וואי משך את עצמו במעלה הבניין למעלה מ-10 שעות, ביום שבת האחרון, על מנת לגייס כספים לנפגעי עמוד השדרה. צפו ברגעי הטיפוס של צ'י-וואי על מגדל נינה:

המטפס על כיסא הגלגלים (צילום: רויטרס)

על אף הטיפוס המרשים של צ'י-וואי, הוא לא הצליח להגיע אל ראש מגדל נינה, שמתנשא לגובה של 300 מטרים. "פחדתי למדי", אמר המטפס והוסיף: "בטיפוס על אני יכול להחזיק סלעים או חורים קטנים, אבל עם זכוכית כל מה שאני יכול לסמוך עליו הוא בסך הכל החבל שמחזיק אותי". כמו כן, בזכות הטיפוס המרשים של צ'י-וואי, עד כה גויסו תרומות בשווי של 5.2 מיליון דולר הונג קונגי (כ-2.2 מיליון שקלים). 

גבר טיפס על בניין בן 60 קומות כשהוא ללא כל ציוד | כנסו וצפו

לאי צ'י-וואי בתחילת הדרך (צילום: רויטרס)
לאי צ'י-וואי בתחילת הדרך (צילום: רויטרס)

לפני התאונה הקשה שצ'י-וואי חווה בשנת 2011, הוא הוכתר כאלוף אסיה בטיפוס על סלעים במשך ארבע פעמים, ובשלב מסוים דורג כשמיני בכל העולם. לאחר התאונה, המטפס חזר אל התחביב האהוב עליו, רק בדרך שונה לגמרי, על ידי הצמדת כיסא הגלגלים שלו למערכת שבנויה על גלגלת. לפני חמש שנים, צ'י-וואי טיפס על הר האריה שבסין, בגובה של 495 מטרים, שמשמש כסמל תרבותי עממי.

מבט מלמעלה (צילום: רויטרס)
מבט מלמעלה (צילום: רויטרס)

"מלבד פשוט לחיות, תהיתי לעצמי מה מניע אותי והתחלתי לרדוף אחרי זה, בידיעה שיש אפשרות שאני אוכל להמשיך לטפס, אפילו על כיסא גלגלים", אמר צ'י-וואי לסוכנות הידיעות רויטרס. למרות שלא הצליח להגיע אל המגדל, בשל חששות בטיחותיים, המטפס קיווה להשאיר אחריו מסר: "יש אנשים שלא מבינים את הקשיים של אנשים עם מוגבלות וחושבים שאנחנו תמיד חלשים שזקוקים לסיוע ורחמים. אני רוצה לומר לכולם, זה לא צריך להיות ככה".