מלצרית אחת, אמיצה במיוחד, שעבדה במסעדה בפלורידה, ארה"ב, הבחינה בילד קטן שנכנס אל המקום יחד עם הוריו והתיישב בשולחן. עד מהרה המלצרית, פלבין קרבליו הבחינה בסימני מכות וחבורות שהיו על זרועותיו ובפניו ועשתה מעשה מדהים שהציל את הילד הקטן מהוריו המתעללים. צפו בקטע מתוך מסיבת העיתונאים שנערכה אחרי מעשה הגבורה של קרבליו:

כבר בשלב ההזמנה המלצרית שמה לב למשהו חריג בהתנהגות הילד, שהייתה מכונסת, ובמכות הרבות שהיו על גופו. לאחר שהיא הבחינה כי האב לא הזמין אוכל לבנו הקטן, קרבליו החלה לחבר את הנקודות והבינה שהיא לא תוכל לעמוד מנגד מבלי לנסות לעזור. המלצרית המדהימה שלפה פתק עליו היא כתבה: "אתה זקוק לעזרה?", והראתה לו את הפתק מאחורי גבה כדי שהוריו לא ישימו לב. האזינו לשיחת הטלפון של קרבליו למשטרה המקומית:

במהלך מסיבת עיתונאים שהתכנסה בעקבות המקרה, קרבליו סיפרה כי לאחר מספר ניסיונות למשוך את תשומת ליבו של הילד, הוא אכן אישר כי הוא זקוק לעזרה – והיא מיהרה להזמין את המשטרה המקומית. בשיחה עם המוקד המשטרתי התגלה כי לזוג ילד נוסף, בן ארבע. "אני מודאגת ואני לא יודעת מה לעשות, אתה יכול לייעץ לי מה לעשות?", נשמעה קרבליו בשיחה והוסיפה: "הילד חבול והוא לא אוכל כשהאחרים כן". 

הוריו המתעללים של הילד  (צילום: צילום מסך יוטיוב)
הוריו המתעללים של הילד (צילום: צילום מסך יוטיוב)

בעקבות שיחת הטלפון, המשטרה המקומית הגיעה למקום ועצרה את הוריו של הילד, ששמותיהם התגלו כטימותי וילסון וקריסטין סוואן. כבר באותו הרגע הילד הועבר לקבלת טיפול רפואי וסיפר למשטרת אורלנדו על המקרה בכך שתיאר את הכאב והסבל שחווה בביתו. הילד סיפר כי היו בביתו רצועות שהוריו היו קושרים אל קרסוליו וצווארו ותולים אותו הפוך על משקוף הדלת. לדבריו, הוריו היו מכים אותו גם במקל של מטאטא מעץ, כשהוא אזוק וקשור, ובנוסף לכך, נאסר עליו לאכול כעונש. 

כמו כן, בעקבות כך שני הילדים של הזוג המתעלל נלקחו לטיפול אצל רשויות הרווחה ונמסר כי הם "מסתדרים טוב מאוד והם מאושרים כרגע". אם לא פלבין קרבליו ומעשה הגבורה שלה, כנראה שהילד הקטן היה ממשיך לחוות התעללות ואולי אפילו לא היה שורד.