עימותים בין חרדים לשוטרים בירושלים: עימותים נרשמו הבוקר (שלישי) בין כוחות המשטרה לחרדים בשכונת רמת אשכול-סנהדריה במהלך פעילות לאכיפת הנחיות הסגר. השוטרים שהגיעו למקום נתקלו בהתנגדות בה נטלו חלק עשרות אנשים שהתעמתו עמם, ניסו למנוע את כניסתם למקום, חסמו נתיבי תחבורה, קראו קריאות גנאי לעברם וניסו להפריע לפעילותם.

במהלך הפעילות נרשמו עשרות דו"חות אכיפת תקנות הקורונה ו-20 אנשים נעצרו  בגין הפרת סדר, סירוב להזדהות בפני שוטר ויידוי אבנים, ואחד מהם אף החזיק סכין ותרסיס גז פלפל בו השתמש כנגד השוטרים. כמו כן, המשטרה אטמה ישיבה בה אירעו חלק מהעימותים מול תלמידי ישיבה שהתבצרו במקום. 

כוחות המשטרה אוטמים את הישיבה בה התרחשו המהומות בירושלים

במהלך הפעילות ערכו השוטרים הבוקר בדיקתם של מוסדות שונים, ישיבות, בתי כנסת ומקומות נוספים על מנת לבחון עמידה בתקנות האמורות. במהלך פעילותם, וכפי שמתרחש תכופות בימים האחרונים, נתקלו השוטרים בהתנגדויות וניסיונות רבים להכשיל את השוטרים בביצוע משימתם תוך הפרת הסדר במקומות אלו, יידוי אבנים וחסימת נתיב הנסיעה לכלי רכב בדגש לתחבורה ציבורית, קריאות גנאי לעבר השוטרים ואף ניסיונות למנוע את כניסת כוחות המשטרה אל אחד המקומות בו התקיימה הפרה בוטה של התקנות תוך חסימת פתחי הכניסה באמצעות כיסאות ושולחנות.

עימותים בין חרדים לכוחות המשטרה במהלך אכיפת תקנות הקורונה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, כוחות משטרה גדולים פיזרו אתמול בערב חתונה המונית בבני ברק של נכדי האדמו"רים מדאראג וקרעטשניף. החתונה, שנערכה באולם ברחוב יצחק נפחא בעיר, כללה על פי הערכת המשטרה למעלה ממאה חוגגים.

המשטרה מצדה דחתה בשאת נפש טענות שעלו מאמש על קשר, או העלמת עין לכאורה מהחתונה ההמונית שהתקיימה אמש. היא מציינת כי עשר דקות לאחר שהובא לידיעתם דבר החתונה, הגיעו שוטרים למקום ופעלו לפיזורה של החתונה, וכן רשמו דוחות וקנסות כבדים למארגן האירוע, לאיש ההגברה, לבעל האולם שאף הוזמן לחקירה וכן לזוג. 

בנוסף, טענו במשטרה כי צריך להבין שאירועים במגזר החרדי ובחסידויות כמו חתונה מתקיימים החל מהשעה 17:30 בערב. לכן, הגעת הכוחות, עם קבלת ההודעה סמוך לשעה שמונה בערב, היתה בשלבים המתקדמים של האירוע ולקראת סיומו בעצם. אולם, בשום אופן לא היה תיאום בין המשטרה והחסידות. לא היה מידע על האירוע והוא נערך כביכול בניגוד לתקנות באופן מוחלט. כראיה, נרשמו אותם דוחות ובוצעה הפעילות המהירה

גורמים במשטרה הדגישו כי "ישנו רוב שפוי בבני ברק שמכבד את ההנחיות נשמר ונענה ומקפיד על הכללים אולם מנגד ישנן קהילות וחסידויות שבוחרות לפעול במחתרת תוך הפרה של התקנות והמשטרה פועלת מולם ביד נוקשה. כל טענה אחרת היא המצאה שאין בה כלום. מספיק עם הטחת הרפש לעבר המשטרה שעה שבעצם הציבור או מגזר ממנו פועל בצורה מבישה כל כך עם אירוע כל כולו הפרה בוטה של התקנות.

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם הרב חיים קנייבסקי וביקש ממנו לגלות אורך רוח נוכח כוונתו להאריך את הסגר בשבועיים נוספים. עוד נמסר כי בסביבת הרב הסבירו לראש הממשלה את הלחץ הכבד המופעל עליהם לפתוח את מוסדות החינוך החרדים, אך נוטים להיעתר לבקשת נתניהו.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה במגזר החרדי, אלוף (מיל') רוני נומה, אמר אתמול כי 85% ממוסדות החינוך החרדיים סגורים, אך כ-10%-15% ממשיכים לפעול. עוד סיפר הפרויקטור נומה כי שיעור החולים והמתים במגזר החרדי גבוה באופן משמעותי משיעורם הכללי באוכלוסייה.