שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על תמונת המצב הפוליטית והעריך: "כשהדברים יתייצבו, במרכז-שמאל תהיה מפלגה יציבה ואני חושב שזאת תהיה הישראלים. אני לא רואה את כחול לבן בסופו של דבר שורדת את הבחירות, ובסוף זה יתנקז ליש עתיד, לישראלים ולמרצ".

העימות בין השר ניסנקורן ויו"ר הכנסת לוין. צילום: ערוץ הכנסת

אתם רצים עד הסוף בכל מקרה?
"כן, יכול להיות שיהיו חיבורים בשבוע הבא. אני חושב שבסופו של דבר, אנחנו נגיע לחיבורים לקראת סוף שבוע הבא כי אנחנו לא רוצים שמנדטים ייזרקו, אבל בסוף החיבורים צריכים להיות כאלה שאנחנו לא מייצרים עוד פעם תצורה של צביקה האוזר מול מיקי חיימוביץ', כן? שבסוף זה מתפרק".
   
מה לא עובד?
"בסוף איך שאני רואה את זה, יש המון מצביעים שכרגע מתלבטים. יש לפחות 7-6 מנדטים שנמצאים כרגע במפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, יש 4 מנדטים כרגע בכחול לבן שלדעתי יזוזו, כי אני לא חושב שכחול לבן תעבור את אחוז החסימה, יש את מפלגת העבודה שתסיים בחירות בשבוע הבא, ואז נראה אם יש חיבור איתה או לא, ויש פה אירוע שאנחנו צריכים בסופו של דבר להתייצב עד 4 בפברואר. ברגע שתהיה התייצבות, לדעתי, במרחב, בסופו של דבר, יהיה מקום למפלגת מרכז-שמאל יציבה, והישראלים תוביל את זה".    

אם לא יהיה חיבור, אתם בכל מקרה רצים עד הסוף?
"כן".  
 
יש סיכוי שאתם מתאחדים בסוף עם בני גנץ?
"זה נראה לי סיכוי קלוש".

למה בעצם? אין הבדלים גדולים בין כחול לבן הנוכחית לביניכם.
"אם כל כחול לבן הלכה לכיוון מסוים בהגנה על הדמוקרטיה, ואני מוצא בסוף את חיים רמון, שב-180 מעלות מביא הצעה הפוכה - זה משבר אמון מטורף".

אבל איך חולדאי אומר שהוא לא בטוח יקיים את ההחלטות של היועמ"ש לא לפתוח את אירוע התרבות, ואתה לא נזעק על זה?
"הוא לא אמר את זה. כבר כמה פעמים הוא התראיין והבהיר שהוא שומר שלטון חוק. הוא אמר שחייבים לפתוח את אירועי התרבות בייחוד לאנשים שעברו חיסונים, כי אפשר לשלוט פה במצב התברואתי".

והוא קיבל הנחיה שאסור לו לעשות את זה.
"אתה תראה שפיילוט של ההחלטה של מדינת ישראל ילך בדיוק כמו שחולדאי אמר".

האם חולדאי יעמוד בהוראה של רז נזרי?
"אנחנו שומרי חוק נקודה".  


 
בכל זאת, אנחנו נמצאים בתוך קורונה - מה אתה אומר על הניהול, אפרופו החרדים?
"ביבי תלוי בעתיד הפוליטי שלו בחרדים. הוא לא יעשה שום דבר שהפוליטיקאים החרדים לא מאפשרים לו, ולכן הוא עם יד סלחנית על ההפרות בעולם החרדי".

מה הסיפור עם נתב"ג? אתה היית שר המשפטים בכל התקופה הזאת. אתה הכרת שהמערכת עוצרת את הבדיקות בנתב"ג?
"לא, אני אגיד לך מה הסיפור - זה מתחלק לשניים. חלק ראשון, משרד התחבורה כל הזמן לוחץ ולחץ לפתוח את נתב"ג בצורה מתמדת. הדבר השני זה שמשרד הבריאות צריך להגיד האם זה בטיחותי או לא. עכשיו, משרד המשפטים לכל אורך הדרך, כשיש אירוע שפוגע בבריאות, הוא משתף פעולה ומאפשר את ביצוע ההנחיות שיימנעו פגיעה בבריאות. אבל זה מחייב שמשרד התחבורה ומשרד הבריאות יבקשו שיימנעו את הדבר הזה, אם הם לא מבקשים, אי אפשר למנוע את זה. ברגע שהם מבקשים, משרד המשפטים תמיד מייצר פתרון. אין מצב שמשרד המשפטים בא ואמר, זה לא חוקתי".