האם שתייה עוזרת להוריד במשק? ובפרט, האם תה ירוק טוב לדיאטה? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתשובה לשאלת מאזינה בתוכניתה ב-103FM, והתייחסה גם למה כדאי לאכול לפני השינה.

המאזינה: "לאחרונה שמעתי שאם שותים שלוש כוסות תה ירוק, זה עוזר בהורדת המשקל".
רוזמן: היו מחקרים שהראו שבתה ירוק יש חומרים שקצת מפחיתים ספיגת שומן מהאוכל. אם כמות השומן שאת אוכלת היא נמוכה ממילא, אז אני לא רואה טעם בלשתות מיד אחרי האוכל, כי זה יכול להפחית את ספיגת הברזל וכדאי לחכות. ובאופן כללי, אני יכולה לספר לך שנוזלים יכולים לעזור לירידה במשקל.

מאזינה: "ואין העדפה גורפת מאוד לתה הירוק?"
רוזמן: לא הייתי אומרת. אני לא בטוחה שההשפעה של זה היא עד כדי כך משמעותית. אבל מצד שני, אני רוצה לספר לך על מחקר שנזכרתי בו השבוע שאמרתי אותו למטופלת שלי - לקחו אנשים וחילקו אותם לשתי קבוצות. לקבוצה אחת, אמרו 'תמשיכו לאכול מה שאתם רוצים ותבואו עוד חודשיים להישקל', לקבוצה השנייה אמרו, 'תאכלו מה שאתם רגילים, אבל תשתו חצי ליטר מים לפני ארוחת בוקר, חצי ליטר מים לפני ארוחת צהריים וחצי ליטר מים לפני ארוחת ערב, ותבואו עוד חודשיים להישקל', ולא נתנו שום תפריט. בקבוצה ששתו את החצי ליטר מים ירדו 4 קילו בחודשיים האלה. המטופלת שלי החליטה לנסות את זה והיא ירדה 4.5 קילו. כל נוזל יכול לעזור לירידה במשקל, ואולי בתה ירוק יש קצת חומרים שמפחיתים ספיגת שומן, אבל אם את במילא אוכלת מעט שומן, אז זה פחות רלוונטי.

מאזינה: "אני לא מצליחה לראות כמה קלוריות יש בצמד של עוגיות הלוטוס, הם באים זוגות בצלופן".
רוזמן: אם אני לא טועה, זה 23 קלוריות ליחידה.

מאזינה: "פעמיים ביום אפשר?".
רוזמן: אפשר, אבל זה בריא?

מאזינה: "זה לא בריא, אבל הצורך במתוק, זה צורך. ועוד שאלה קטנה, ב-22:00 את ממליצה תמיד על יוגורט. עכשיו חורף וקר, ואני סיפרתי לרופא שאני אוכלת בננה, והוא אמר, 'בננה זה מלא סוכר, תאכלי תפוח, עדיף'".
רוזמן: בהשוואה לתפוח, אין הבדל גדול. אבל אני חושבת שאם יש קצת סוכרת, אז בכלל פרי בשעה 22:00, זה אולי פחות טוב, אלא אם את משלבת איתו משהו אחר, נניח שקדים או אגוזים או משהו כזה, או לאכול רק שקדים ואגוזים. מה עם אדממה?

מאזינה: "כמה מותר?"
רוזמן: 200 גרם שקול עם קליפה. מרתיחים את זה, וזה לא יקפיץ לך את הסוכר בבדיקה למחרת.

מאזינה: "בזמנו המלצת על פסיליום, קניתי באחת הרשתות ואני רואה שם חומרים שאני לא העזתי. מה זה ריבופלבין, מלטודקסטרין?"
רוזמן: זה סבבה.

מאזינה: "מוצילויד?"
רוזמן: זה לא נשמע לי רע גם כן.

מאזינה: "אספרטיים?"
רוזמן: הנה, התחלת את הדברים הלא טובים עכשיו. תנסי להחליף, ואם לא, אז לא נורא. אחרי זה כשאת מסיימת תקני מוצר יותר טוב.  

מאזינה: "אז אין טעם להשתמש בזה".
רוזמן: למה? זה לא כזה נורא.