שר הרווחה איציק שמולי הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד על ראש מפלגת העבודה בפריימריז שיערכו ביום ראשון הקרוב, וכי הוא עוזב את המפלגה. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו כתב שמולי: "ההחלטה הזו אינה קלה לי. המפלגה הזו היא בית עבורי. כולכם יודעים גם כמה חיכיתי לרגע שאוכל להנהיגה". בכך מצטרף שמולי ליו"ר המפלגה, שר הכלכלה עמיר פרץ, שהודיע כי יפרוש ולא יתמודד שוב על ראשות המפלגה.

בדברים שכתב התייחס שמולי לכישלון השיחות בגוש המרכז שמאל בנוגע לאיחודים בין המפלגות הקטנות, ומפלגת העבודה ביניהן. שמולי כתב כי היה שותף ליוזמת האיחוד "שלצערי כשלה אמש להביא להסכמה רחבה במפלגה תוך נכונות לשים בצד כל אמביציה ושיקול אישיים". עוד כתב שמולי: "אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה".

שותפיי היקרים/ות לדרך, אני מבקש להודות לאלפים מכם, בהם ראשי רשויות וחברי מועצות, מזכירי סניפים ומחוזות, פעילים חברתיים...

פורסם על ידי ‏איציק שמולי | Itzik Shmuli‏ ב- יום שלישי, 19 בינואר 2021

"ערכיה הבסיסיים והמחייבים של מפלגת העבודה ימשיכו ללוות אותי, אך את מימושם אוביל ממקום פוליטי אחר", אמר שמולי, שסרב להתייחס לעתידו הפוליטי. על פי ההערכות יצטרף שמולי לאחת המפלגות בגוש המרכז שמאל שצפויות לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת. 

שר הכלכלה ויו״ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, התייחס להודעתו של איציק שמולי: ״מקבל בצער את החלטתו של חברי איציק שמולי ,שותף אמיתי לעשייה חברתית רחבה בתחומים רבים, כתובת אמינה ונאמנה לאוכלוסיות רבות שנושאות אליו את עיניהם, ואני בטוח כי ימשיך לעשות למענם בכל מקום בו יפעל״.

כעת נותרו במרוץ לראשות העבודה ח"כ מרב מיכאלי, המיליונר אבי שקד, גיל ביילין ודוד לנדסמן. הפריימריז יערכו ביום ראשון בקרב כ-37 אלף מתפקדי העבודה. ההרשמה למועמדות ליו"ר תנעל ביום ה' בשעות הצהריים. בסקר 103FM ופאנל פוליטיקס שפורסם הבוקר זוכה מפלגת העבודה ל-0.7% בלבד.